Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Canadien

Medlem
Tack för peppen. Jo jag kanske ger upp för lätt men har ett yrke där jag är ute hela dagarna och är hänvisad till att göra allt på mobilen. Säkert mycket lättare vid en stor datorskärm. SAS system är ju inte direkt 2021. Nåja, jag ger det väl en chans till. Det är bara det att man är trött på att hinna med detta mellan alla inrikesbokningar man också ska göra och hålla reda på. Har ingen resebyrå som sköter allt som på den tiden jag satt på kontor. Allt gott!
Denna listan kan du se även på mobilen
SAS business award availability - Travel hacks
Finns t ex 2 platser i Augusti nästa år ARN-EWR-ARN, ut 18/8 hem 21/8
Som du ser i listan på länken ovan så är sommaren helt slutsåld/blockad av SAS och då de släpper platser 330 dagar framåt är det bara fram till 22 Aug som är släppt änsålänge. Väntar du en vecka så kommer det finnas platser fram till 28/8 bokningsbara.
Som du ser är det främst Chicago och New York som det finns ett par platser till.
 

Ante

Ny medlem
Denna listan kan du se även på mobilen
SAS business award availability - Travel hacks
Finns t ex 2 platser i Augusti nästa år ARN-EWR-ARN, ut 18/8 hem 21/8
Som du ser i listan på länken ovan så är sommaren helt slutsåld/blockad av SAS och då de släpper platser 330 dagar framåt är det bara fram till 22 Aug som är släppt änsålänge. Väntar du en vecka så kommer det finnas platser fram till 28/8 bokningsbara.
Som du ser är det främst Chicago och New York som det finns ett par platser till.
Tack. Tyvärr har jag redan cph-iad bokad och fick inte byta destination efter 31/10-21. Man får vänta och se.
 

LSH

Medlem
Jag har de senaste veckorna gjort några ändringar på 2-4-1-bokningar. Det som för mig är nytt är att de inte kan biljettera direkt utan måste skicka vidare till manuell omberäkning av skatter. Man kan välja på om de ska ringa upp eller mejla en länk till en betaltjänst som är giltig i två timmar.

Man har ju lite lust att be dem avboka och börja om men det kostar mig 450kr per gång...

Vad har hänt? Är det ett nytt system? Eller är det vissa medarbetare som har lägre utbildning/behörigheter som måste skicka vidare?
 

varva77

Medlem
Har någon fått något svar på vad som gäller om destinationen inte öppnat upp? Nu har väl UD inga avrådan längre? Nu är inte min resa förrän i februari till Malaysia men de tillåter inga inresor för vanliga turister för tillfället så frågan är om min voucher brinner inne om detsamma gäller vid tid för avresa. Vochern är alltså utgången.

Vad händer med min Amex 2-4-1-värdecheck om jag vill avboka min bonusresa med SAS eller Star Alliance på grund av att utrikesdepartementet i mitt land avråder från resor till denna destination?
Icke utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig och ha samma giltighet som tidigare. Utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig med en förlängd bokningsperiod på 30 dagar räknat från den dag då flygningen avbokades. Serviceavgiften på 450 SEK kommer också att återbetalas.
Gäller för bonusresor t.o.m. den 31 oktober 2021.
 

Firetee

Medlem
Har någon fått något svar på vad som gäller om destinationen inte öppnat upp? Nu har väl UD inga avrådan längre? Nu är inte min resa förrän i februari till Malaysia men de tillåter inga inresor för vanliga turister för tillfället så frågan är om min voucher brinner inne om detsamma gäller vid tid för avresa. Vochern är alltså utgången.

Vad händer med min Amex 2-4-1-värdecheck om jag vill avboka min bonusresa med SAS eller Star Alliance på grund av att utrikesdepartementet i mitt land avråder från resor till denna destination?
Icke utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig och ha samma giltighet som tidigare. Utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig med en förlängd bokningsperiod på 30 dagar räknat från den dag då flygningen avbokades. Serviceavgiften på 450 SEK kommer också att återbetalas.
Gäller för bonusresor t.o.m. den 31 oktober 2021.
Jag frågade kundtjänst en gång för ett bra tag sedan och då blev svaret "om flyget går så får man ej tillbaka utgångna poäng/voucher, men om inte landet är öppet kommer de ej att flyga" (uppenbarligen fel då flyg går ändå pga tex frakt o annat). Svaret ska nog tas med en stor nypa salt...
 

JacobGBG

Medlem
Jag frågade kundtjänst en gång för ett bra tag sedan och då blev svaret "om flyget går så får man ej tillbaka utgångna poäng/voucher, men om inte landet är öppet kommer de ej att flyga" (uppenbarligen fel då flyg går ändå pga tex frakt o annat). Svaret ska nog tas med en stor nypa salt...


Det är ju ett logiskt svar. Tyvärr är det från kundtjänst så man kan ju inte lita på det. ;)
 

varva77

Medlem
Jag frågade kundtjänst en gång för ett bra tag sedan och då blev svaret "om flyget går så får man ej tillbaka utgångna poäng/voucher, men om inte landet är öppet kommer de ej att flyga" (uppenbarligen fel då flyg går ändå pga tex frakt o annat). Svaret ska nog tas med en stor nypa salt...
Haha, kommer att bli intressant att se hur de gör... det logiska vore ju såklart att de gör precis som när UD avråder men konstigare saker har ju hänt. Är ju ett stort antal länder som inte släpper in än men som under normala omständigheter är stora resmål. Vore inte snyggt om de lägger detta på sina kunder men å andra sidan kan jag någonstans förstå att de måste dra en gräns för hur mycket de skall hålla på att anpassa och ändra.
 

Firetee

Medlem
Fick två sträckor i en bokning inställda idag, kundtjänst sa att vouchern är giltig när jag avbokar samt nästa månad. Det var förvånande, trodde det var 30 dagar från att jag blev informerad, stod det nånstans...Så enligt honom var det bara att vänta med att avboka resan. Väldigt trevlig och kompetent medarbetare iaf, det är verkligen ett lotteri...
 

mackan33

Medlem
Fick två sträckor i en bokning inställda idag, kundtjänst sa att vouchern är giltig när jag avbokar samt nästa månad. Det var förvånande, trodde det var 30 dagar från att jag blev informerad, stod det nånstans...Så enligt honom var det bara att vänta med att avboka resan. Väldigt trevlig och kompetent medarbetare iaf, det är verkligen ett lotteri...

Innestående månad plus en till (från datumet du avbokar) har de sagt till mig 2ggr. Avbokade igår och fick ny giltighet 211231…
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen