Senaste nytt

4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

Thornado

Medlem
Nu när jag såg FF sp skulle jag sparat ca 400:- de var bättre, dock kan jag inte avboka min för det är mer än 24h :(

Kan du inte avboka och få en voucher och sen använda den för att boka nya biljetter på F&F? Du får ju inte pengarna tillbaka på kontot, men du borde då ha kvar 400 på din voucher och SAS-pengar är ju nästan lika bra som riksbankspengar.
 

palmen

Moderator
Kan du inte avboka och få en voucher och sen använda den för att boka nya biljetter på F&F? Du får ju inte pengarna tillbaka på kontot, men du borde då ha kvar 400 på din voucher och SAS-pengar är ju nästan lika bra som riksbankspengar.
Det tar väl någon dag att få vouchern? Risk att biljetterna gått åt då.
 
Det tar väl någon dag att få vouchern? Risk att biljetterna gått åt då.
Vouchern i sig kommer direkt men man kan inte använda den förrän efter 48 timmar.

F0EFD115-ECFA-43FB-850D-DCE688F0D321.png
 

aikelo

Medlem
Kan du inte avboka och få en voucher och sen använda den för att boka nya biljetter på F&F? Du får ju inte pengarna tillbaka på kontot, men du borde då ha kvar 400 på din voucher och SAS-pengar är ju nästan lika bra som riksbankspengar.
Voucher gäller bara på Europa resor. Inom norden går det inte att få voucher.
 

Nordpilen

Medlem
Om man ska resa t ex Arn-Cph går det då att flyga via t ex Osl eller Got på en genomgående biljett med vettigt pris för att få fler legs eller blir det samma pris som två enkelbiljetter? Om möjligt, hur bokar man en sådan biljett?
 

JacobGBG

Medlem
Om man ska resa t ex Arn-Cph går det då att flyga via t ex Osl eller Got på en genomgående biljett med vettigt pris för att få fler legs eller blir det samma pris som två enkelbiljetter? Om möjligt, hur bokar man en sådan biljett?

SAS egen site duger oftast inte till det.

Du behöver gå till en OTA som kan specifiera leg för leg. Problemet med dessa är att du oftas slussas in i GO light klass utan möjlighet att välja Smart.

Alternativt att du bokar via resebyrå, då gälelr det förstås att ha tillgång till en. Plus att det tillkommer en avgift.
 
Toppen