Senaste nytt

4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

plover

Medlem
Intressant erbjudande! Jag har Amex Elit som ger 20k och silver, orkar inte flänga runt och göra segent run baserad på Arlanda, jag skulle behöva 25k points då. Fråga: som EBG har jahåg redan 25 pct extra, dvs 1875 om jag köper Plus Smart ARN-NCE. Utgår kampanjen från 1500 eller 1875?
Vilken sträcka skulle ni välja med retur samma dag? ingen ide att åka onödigt långt då, AGP är en timme extra men samma points.

Så NCE @ 1500 x 4 x 2= 12000 blir då två dagsturer som ger 24,000 poäng och så måst3 jag göra en kortresa till. eller skalljag räkna 25 pct upp/EBG påslaget för då är jag hemma.
 
Intressant erbjudande! Jag har Amex Elit som ger 20k och silver, orkar inte flänga runt och göra segent run baserad på Arlanda, jag skulle behöva 25k points då. Fråga: som EBG har jahåg redan 25 pct extra, dvs 1875 om jag köper Plus Smart ARN-NCE. Utgår kampanjen från 1500 eller 1875?
Vilken sträcka skulle ni välja med retur samma dag? ingen ide att åka onödigt långt då, AGP är en timme extra men samma points.

Så NCE @ 1500 x 4 x 2= 12000 blir då två dagsturer som ger 24,000 poäng och så måst3 jag göra en kortresa till. eller skalljag räkna 25 pct upp/EBG påslaget för då är jag hemma.
Du får +25% x4
 

mha321

Medlem
Jag fick en idé att julhandla några dagar i Miami och hittade bra pris i C ARN-MIA. knappa 15000kr tor. Problem uppstår eftersom jag behöver starta resan i VBY. På hemsidan kan jag inte boka VBY-ARN-MIA då VBY-ARN måste ske dagen innan. Jag ringde guldsupporten men hon fick upp helt andra priser när hon lade till VBY. När jag ifrågasatte hennes priser menade hon att det blir så pga "dubbel stopover". Kan det verkligen stämma eller ska man ringa igen?

Beror väl på hur länge du är i Stockholm. Om du blir mer än 24 timmar i Stockholm i båda riktningarna så blir det en dubbel stopover, och det är väl fullt möjligt att de billiga priserna inte finns då. Det är också fullt möjligt att de helt enkelt inte finns från Visby...

Om du ändå måste åka upp dagen innan kan du väl å andra sidan bara boka seoara biljetter mellan Visby och Stockholm?
 

Hubert

Medlem
Beror väl på hur länge du är i Stockholm. Om du blir mer än 24 timmar i Stockholm i båda riktningarna så blir det en dubbel stopover, och det är väl fullt möjligt att de billiga priserna inte finns då. Det är också fullt möjligt att de helt enkelt inte finns från Visby...

Om du ändå måste åka upp dagen innan kan du väl å andra sidan bara boka seoara biljetter mellan Visby och Stockholm?

Dagen innan går det bara ett flyg till ARN från VBY och det landar 13.25 och flyget ARN-MIA går 09.25 dagen efter. På hemresan landar man 07.20 på ARN och sedan går flyget till VBY 08.15. Fattar inte hur det kan bli dubbel stopover?
 

mha321

Medlem
Dagen innan går det bara ett flyg till ARN från VBY och det landar 13.25 och flyget ARN-MIA går 09.25 dagen efter. På hemresan landar man 07.20 på ARN och sedan går flyget till VBY 08.15. Fattar inte hur det kan bli dubbel stopover?
Om hemresan är på samma dag så låter ingen av dem som stopover. Om hemresan är dagen efter pga connection så är det stopover - men bara åt ena hållet.

Som jag tolkar det så borde det inte räknas som dubbel stopover. Däremot kan det säkert vara något annat som hindrar det billigare priset. Spontant tror jag inte du får ett annat resultat om du ringer igen - det är mer straight forward med vanliga bokningar än bonusresor. Men det är klart, ett försök till kan man ju kosta på sig.

Separat biljett låter ju lugnt dit, men lite vådligt hemåt med så kort connection. Du kan ju alltid kolla om du kan boka arn-mia-arn-vby och bara köra enkel biljett ena vägen...
 

Remains

Medlem
Jag skulle boka då restriktionerna hävs under November månad, och du kan komma in på CES utan att vara ett företag. Gå in på Craigslist och köp en biljett när du är på plats.
Gärna för mig, du tror inte det blir trubbel med att namnet på mitt entrepass inte matchar mitt vaccineringsintyg?
 
  • Gilla
Reactions: Gru
Toppen