Senaste nytt

SJ Prio Mastercard, 6 månader gratis och 6500 poäng, ansök senast 22 oktober 2021

palmen

Moderator
Finns det något värde i detta förutom lite gratis poäng?


"Med SJ Prio Mastercard blir vardagens småköp till klimatsmarta resor! Du får poäng för alla restaurangbesök, teaterbiljetter och spontana luncher. Poäng som du sedan kan använda för att ta tåget till fler upplevelser. Välkommen till framtidens kreditkort!

Just nu får du 6 månader utan årsavgift om du skaffar SJ Prio Mastercard. Dessutom får du 6 500 poäng om du handlar med kortet 5 gånger senast 7 november 2021. Poängen räcker till en resa bort från vardagen.

Erbjudandet gäller till den 22 oktober 2021 för nya kunder. De 6 500 SJ Prio-poängen finns på ditt konto senast 27 november om du handlar med kortet minst 5 gånger senast den 7 november 2021."
 

jonten

Medlem
Jag nappade med en kredit på 10 000:- Gratis årsavgift och poängen är värda 600:- isch för mig på mina resvägar.
Jag kommer troligen säga upp det under 2022
 

intuition

Medlem
Finns det något värde i detta förutom lite gratis poäng?
...
Inte som jag ser det.
Intjäningen är numera oberoende av SJ prio status, dvs det är som ett godtyckligt kort men med inlåsning till ett mkt begränsat användningsområde.

Poängen är inte status grundande heller.


De kanske inte skulle förstört/enhancat den gamla produkten, om de nu är tvugna att muta till sig nya kunder?
+1 på den.
 

gdaily

Medlem
Jag måste ha varit den optimala kunden för MC Prio: Använde kortet som backuppkort (Amex var huvudkort) ochfick varje år ihop till Svart nivå. Jag använde poängen en eller två gånger om året, för mina typ 3 årliga tågresor. Dricker inte kaffe, så utnyttjade inte den förmånen. Tror jag varit i loungen två gånger tot, båda när det varit förseningar, så knappt utnyttjat det heller.

Det är alltså alla som mig de tappat (om folk kan räkna och inte bara är lata och inte orkar byta) medan de som reser mycket med tåg lär ha kvar kortet ändå. Det kan alltså knappast vara "vi har för många svartkortsinnehavare" som triggat försämringen...

Den enda förändringen för mig personligen är att jag nu lika gärna kan boka konkurrent till SJ då priset och tidtabeller blir mer avgörande än en poängintjäning på marginalen.
 

Bulle

Medlem
Finns det något finstilt eller missar jag kanske något? Skulle man alltså kunna skaffa kortet, göra 5 mindre köp innan 7 november, säga upp det innan 6 månader har gått och på så sätt fått 6 500 poäng helt utan kostnad?
 
Toppen