Senaste nytt

4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

aikelo

Medlem
Ja, antingen så flyger du in 38k poäng senast på torsdag, men det är ju lite tight kanske.
Alternativt flyger du in 90k poäng med start 1/10 eller samlar ihop 90 segment... Med nuvarande kampanj räcker det alltså med 23 flugna segment, eller t.ex. 6st t&r GOT-ARN-HEL som jag såg billiga priser på i November... (<100 kr/insamlat statussegment)... Men andra kan nog komma med bättre förslag.
Hur är det med vändande plan i Helsingfors?
Är det bara gå av och på igen? Har hittat en bra o billig run, men bara 35 min mellan flygen i HEL.
 

JacobGBG

Medlem
Ursäkta? Vi är rätt många som faktiskt flyger in detta utan hjälp från jobbet och det är ytterst fördelaktigt även för oss, speciellt nu med 4x kampanjen.

4x Kampanjen är ett unikum som bara funnits under pandemin. Tvivlar ej på att det är medlemmar här som saknar jobb att få en skjuts i resan det från men vågar nog säga att det är en minoritet i EBG/EBD. Kanske skulle kunna vara en intressant topic som poll?
 

ekf

Medlem
Hur är det med vändande plan i Helsingfors?
Är det bara gå av och på igen? Har hittat en bra o billig run, men bara 35 min mellan flygen i HEL.
Ingen aning tyvärr… Det är alldeles för länge sedan jag var på HEL senast.. Bara förutsatte att det skulle fungera när jag övervägde att köra lite segment runs, men sedan ladd jag ner planerna.
 

intuition

Medlem
Hur är det med vändande plan i Helsingfors?
Är det bara gå av och på igen? Har hittat en bra o billig run, men bara 35 min mellan flygen i HEL.
Ja. Du kommer direkt in vid gate. Du hinner t.o.m in till loungen en stund (men den kan vara stängd ännu p.g.a pandemin)

Ja, normalt sett blandas ankomst och avgång och direkt vänding är enkelt. Det förekommer hälsokontroller för anländande flyg, och beroende på exakt hur de gör kan det betyda att man inte blandas direkt med avgång. Eftermiddagar kan ibland vara extremt trångt och ha långa väntetider (enligt rapporter på flyertalk). Det kan också vara lugnt.
Personligen hade jag gjort lite research innan bokning.

Finnairs Schengen-lounge är öppen delar av dagen. SAS lounge är inte öppen (var iaf inte det för någon vecka sedan)
 

Jesper O

Medlem
Jag är silvermedlem och fick också mail om 10 000 extra statuspoäng för att komma halvvägs till 20 000 poäng som säkrar fortsatt silverstatus. Det fick mig att börja fundera lite, var inte gränsen för silver just 10 000 poäng eller är det jag som lider av dåligt minne? Har sökt både på forumet och Google men hittar inget om att SAS skulle ha höjt poängkravet, så då börjar jag istället tvivla på mitt minne...
 
Toppen