Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

011430121

Medlem
Vi har också MIA bokat, i november, och fick i dagarna notis om ändring från A350 till A330 både t/r. Lite tråkigt, men inte hela världen.
Jag har inget belägg för detta utan det är en gissning från min sida när det gäller MIA, förmodligen lättare att sälja fler plus stolar på vissa destinationer det skiljer ju 24 stycken mellan A330 och A350 även antalet totala stolar skiljer ju sig runt 40 stycken för att få optimal utnyttjande av flottan när det gäller pax och cargo kommer vi förmodligen att få se fler byten av maskin, om jag inte har fel så kan cockpit flyga både A330 och A350 .
 

Resetokig

Medlem
Jag har fått en bokning till San Francisco I November ändrar till A340. :confused:
Ring SAS omgående. De ändrar till A340 på longhaul på samma sätt som 737 på short. Flygplanstyperna finns inte kvar hos SAS och flighterna kommer med störta sannolikhet ställas in.
Vi hade även en sån bokning och ringde SAS som flyttades oss till dagen innan.
 
Last edited:

LPC123

Medlem
Ring SAS omgående. De ändrar till A340 på longhaul på samma sätt som 737 på short. Flygplanstyperna finns inte kvar hos SAS och flighterna kommer ställas in.
Vi hade även en sån bokning och ringde SAS som flyttades oss till dagen innan.
Ja jag noterade när jag sökte att det är ganska många flyg som står med A340?! känns inte som att man kan lite på vilket plan som kommer flyga varken a350 eller a340 utan bara hålla tummarna för att det blir a350 :)
 

Resetokig

Medlem
Ja jag noterade när jag sökte att det är ganska många flyg som står med A340?! känns inte som att man kan lite på vilket plan som kommer flyga varken a350 eller a340 utan bara hålla tummarna för att det blir a350 :)
Jag håller med om att många flyg blir ändrade till A340 nu trots att USA ser ut att öppna. När jag pratade med kundtjänst och frågade om de planerar att dra ner på flyg till MIA så fick jag svaret "nej snarare tvärt om". Förvirrad.
 

LPC123

Medlem
Jag håller med om att många flyg blir ändrade till A340 nu trots att USA ser ut att öppna. När jag pratade med kundtjänst och frågade om de planerar att dra ner på flyg till MIA så fick jag svaret "nej snarare tvärt om". Förvirrad.
Ja därför tror jag det är skit som ligger bakom alla flygplans ändringar:). Ja ja man får helt enkelt bara hålla tummarna.
 

Syversen

Medlem
Jag håller med om att många flyg blir ändrade till A340 nu trots att USA ser ut att öppna. När jag pratade med kundtjänst och frågade om de planerar att dra ner på flyg till MIA så fick jag svaret "nej snarare tvärt om". Förvirrad.

Bilden man får är är ju att den planerade trafiken ökar, även med de kampanjer som pågår. Det kan ju vara så enkelt att det just nu pågår omfattande omfördelning av flygplan och att något i den processen gör att vissa flighter tillfälligt får A340 som flygplanstyp.
 

KalleSus

Medlem
Bilden man får är är ju att den planerade trafiken ökar, även med de kampanjer som pågår. Det kan ju vara så enkelt att det just nu pågår omfattande omfördelning av flygplan och att något i den processen gör att vissa flighter tillfälligt får A340 som flygplanstyp.
Troligen den korrekta tolkningen.
Jag tror att SAS använder 340 som en default - och gör sedan en mera detaljerad planering när man har klart för sig bokningsläge, omlopp och just nu också pandemiläge.
 
Toppen