Senaste nytt

4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

ekf

Medlem
Hehe vad står OT för, känner mig som en amatör.

Okej så om jag förstår det rätt så behöver jag 13k poäng för att få ha kvar Guld framtill nästa år september. Och 58k poäng för att bli Diamond, framtill nästa år september.

Det var det jag tänkte, då bokar jag 2 resor med familjen framtill Jan. Då är kampanjen 4x slut.

Visst får man mest poäng när det är mellanlandningar? Är så dålig på sas.
OT = Off Topic, utanför ämnet för tråden.

Om du inte gör något alls så har du kvar det guld du tjänat in i år till nästa brytdatum (2022-09-30) plus 3 månader. För att behålla det längre än så så behöver du flyga in 13k poäng för guld eller 58k poäng för att få diamant, detta senast 2022-09-30... gör du det så gäller den statusen till 2023-09-30 + 3 månader.

Detta blir mitt sista svar i denna tråd gällande detta. Det finns mer lämpliga trådar för denna typ av frågor.
 

maxy414

Medlem
Om man blir EBD under kampanj perioden så behöver man förnya EBG efter 2 år för att kunna fortsätta mot EBG för livet ?
Med tanken att man mjuklandar till EBG andra året
 

fcx

Medlem
Dagens optimaliseringsfundering.

Tror Ni att t ex 2-3x EBD i statusintjäning kanske kanske kan få dem att erbjuda ett EBP :rolleyes:

Lite extra snälla med tanke på hur enkelt EBD nås nästa period även om Pandion egentligen mest är en revenue baserad status.
Ja och nej skulle jag säga.

Pandion är revenuebaserat, men SAS verkar ju ha som ambition att behålla samma antal medlemmar per nivå. Så, revenuekravet för att nå Pandion lär vara extra lågt i år.
 

Berglund

Medlem
Om man blir EBD under kampanj perioden så behöver man förnya EBG efter 2 år för att kunna fortsätta mot EBG för livet ?
Med tanken att man mjuklandar till EBG andra året
Man kan tänka såhär:
Är en ”cheapo” och har fått statusen gratis på något sätt, som gåva eller soft landing, då räknas det inte mot lifetime.

Om man har kämpat och själv investerat tid och pengar, då belönas man för det genom att det året räknas.

Enda undantaget är väl just pandemiförlängningarna, som räknas mot lifetime, men de förlängningarna har också bara gällt dem som faktiskt en gång själva förtjänat sina guld-/diamantkort.
 
Tittar på alla dessa utsökta alternativ för att flyga in EBD.
Vet någon om man kan flyga tillbaka med vändande flyg STOCKHOLM ARN - PALMA DE MALLORCA (PMI)?
 
Toppen