Senaste nytt

4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

palmen

Moderator
Hur brukar det fungera på redan bokade resor under denna tidsperiod, har två resor i plus bokade. Måste man boka om dem för att detta ska gälla?
Nej inte under denna kampanj.
Allt detta står på kampanjsidan som länkas i första inlägget.

"Under oktober, november, december och januari månad får du fyra gånger så många Statuspoäng och kvalificerande flygsträckor för alla flygningar med SAS, oavsett när bokningen gjordes."
 
Nej inte under denna kampanj.
Allt detta står på kampanjsidan som länkas i första inlägget.

"Under oktober, november, december och januari månad får du fyra gånger så många Statuspoäng och kvalificerande flygsträckor för alla flygningar med SAS, oavsett när bokningen gjordes."

Glad överraskning då jag har en resa till AGP på fredag
 

M.K

Medlem
Perfekt!

94636235-4452-412E-9DED-87F595586DC5.jpeg


Precis klar med återkval till EBD på egna meriter.

Blir en bra start på nästa period senare med 4x några månader. :) Tack SAS!
 

intuition

Medlem
Kan de inte fastställa en gräns på poäng/flygningar för Pandion så att det blir lite utmaning för oss som flög in Diamant i somras ;)


Men allvarligt talat, jag är lite förvånad. Det tyder på att sommarens 4x inte gav fullt så många medlemmar som kvalificerade på egen kraft som de hade hoppats på? Eller är det så cyniskt att de egentligen struntar i antalet medlemmar och bara har kommit på att 4x status-poäng driver bokningar och intäkter och att "behålla pyramiden" inte alls är något sorts mål?
 
Kan de inte fastställa en gräns på poäng/flygningar för Pandion så att det blir lite utmaning för oss som flög in Diamant i somras ;)


Men allvarligt talat, jag är lite förvånad. Det tyder på att sommarens 4x inte gav fullt så många medlemmar som kvalificerade på egen kraft som de hade hoppats på? Eller är det så cyniskt att de egentligen struntar i antalet medlemmar och bara har kommit på att 4x status-poäng driver bokningar och intäkter och att "behålla pyramiden" inte alls är något sorts mål?
Eurobonus är en ett eget bolag och SAS är ett annat, tro inte att de kommunicerar med varandra
 

bachelor

Medlem
Kan de inte fastställa en gräns på poäng/flygningar för Pandion så att det blir lite utmaning för oss som flög in Diamant i somras ;)


Men allvarligt talat, jag är lite förvånad. Det tyder på att sommarens 4x inte gav fullt så många medlemmar som kvalificerade på egen kraft som de hade hoppats på? Eller är det så cyniskt att de egentligen struntar i antalet medlemmar och bara har kommit på att 4x status-poäng driver bokningar och intäkter och att "behålla pyramiden" inte alls är något sorts mål?
Misstänker tyvärr samma som dig, detta kommer driva på framför allt antalet som har möjlighet att bli diamond och gold. De som idag har gold kan köpa sig diamond för strax över 10 000. Har du redan Amex o MC blir det runt 7000. Misstänker att det inte kommer adderas några nya perks för Diamond närmsta tiden...
 
Toppen