Senaste nytt

4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

eddo

Medlem
Kul! Då kvalificerar jag nog för EBD för första gången i oktober.

Värt att tillägga att det även gäller kvalificerande flygningar och inte bara statuspoäng, för oss som i regel kvalificerar på antal flyg och inte poäng. :)
 

maxy414

Medlem
Riktig bra deal måste jag säga . Känns det som upprepande mönster från SAS .
Kanske värt att byta program från Aegean och liknande till SAS
 

mha321

Medlem
Förvånansvärt lång period med 4 månader. Men principiellt tycker jag det här är bättre än att förlänga, nu när det börjar öppna lite. Synd bara att man inte skiftade taktik när alla hade fått en förlängning, så hade man fått mindre klagomål på dålig rättvisa...

Om nu bara USA öppnar enligt plan så blir det ju en barnlek att förnya Diamond. Plus till new york och Chicago (redan bokat på ff såklart!) och så var det färdigt...
 
  • Gilla
Reactions: fcx

LPC123

Medlem
Är det 4ggr status poäng? WoW det var generöst! så 937 i Plus till ARN från GOT i plus ger 937*4 enkel väg? som Gold eller 750*4
 

FF#1

Medlem
Då får vi hoppas att det går att flyga till USA i januari, en Plus eller Business ToR till västkusten ger ju en bra summa poäng, tom så man skjuter över kval målet på första resan...

tex Luleå till Los Angeles via Köpenhamn tur och retur i plus med 25% bonus:74992p om jag räknade rätt?
 

FF#1

Medlem
Är det 4ggr status poäng? WoW det var generöst! så 937 i Plus till ARN från GOT i plus ger 937*4 enkel väg? som Gold eller 750*4

Enligt SAS FAQ så får man bonus först sen räknar de ut x3 poäng

"Om du är en Guld- eller Diamant-medlem får du också 25 % mer, precis som vanligt. Det innebär att om den normala poängförtjänsten för din SAS-biljett är 500 Baspoäng kommer du att få 625 Baspoäng och 1 875 Statuspoäng, dvs. totalt 2 500 poäng. "
 

Xilan

Medlem
Är det 4ggr status poäng? WoW det var generöst! så 937 i Plus till ARN från GOT i plus ger 937*4 enkel väg? som Gold eller 750*4
Verkligheten är att Ryanair kommer in och flyger samma sträcka för lockpriset 99:- från och med slutet av oktober.
Ju fler som ändå väljer att boka Plus för 1099:- desto bättre för SAS givetvis. Att folk då blir EBG ganska enkelt och får lounge och fast Track ökar chanserna att de kommer boka SAS även nästa gång.
 
Toppen