Senaste nytt

Vägen till Kina

Glenn E

Medlem
Njae, det gäller inte riktigt samma regler. Min chef(svensk) reste hem till Beijing efter 2 mån i deras ”semesterhus” i Sverige, han fick spendera karantän på ett hotell liknande trådstartaren(hjälten), medans fru o dotter(kinesiskt födda) fick göra karantän i hemmet….
Han försökte argumentera(kan kinesiska) att logiken felar, ”vi har spenderat 2 månader i samma hus osv”… men det bet inte. Så bara bita i det sura äpplet.
Minns hur det var kring millenieskiftet och ca 10 år framåt….positivt och en öppenhet gentemot världen och utveckling… var en fantastisk tid o jobba i Kina, Men nu(sen många år) går tyvärr Kina i helt fel rikting…
Mycket intressant. Dock kan jag säga att alla jag hittills sett lämna detta ställe sett kinesiska ut. Jag ser ut genom fönstret när nyutsläppta kämpar med sitt bagage till den större vägen i närheten. Och jag tror bara jag var inte kines på vägen från flygplatsen till hotellet

Edit: Jag tror faktiskt att din historia inte stämmer. Hade jag trott annat hade jag sympatiserat fullt ut offentligt
 

Glenn E

Medlem
Jaha nu tog det här en dålig vändning. Klockan 22 knackade det på dörren och ett nytt PCR test i näsborren gjordes.:mad:
Nu börjar jag få nog.
Så jag bad min kinesiska vän att ringa hit och fråga varför.
En person på flyget från Stockholm hade visst blivit konfirmerat Covid positiv.
Efter 3 veckor!!??
Denna person var visst på ett annat hotell vilket måste betyda att han eller hon satt lite längre bak i ekonomi klass dvs långt ifrån mig.
Så nu ska det visst bli ett till PCR test imorgon så jag kommer väl ut imorgon kväll.:(
 

Morgan

Medlem
Känns lite som för Alice i underlandet...

11892637.jpg
 
  • Gilla
Reactions: hco

011430121

Medlem
Jaha nu tog det här en dålig vändning. Klockan 22 knackade det på dörren och ett nytt PCR test i näsborren gjordes.:mad:
Nu börjar jag få nog.
Så jag bad min kinesiska vän att ringa hit och fråga varför.
En person på flyget från Stockholm hade visst blivit konfirmerat Covid positiv.
Efter 3 veckor!!??
Denna person var visst på ett annat hotell vilket måste betyda att han eller hon satt lite längre bak i ekonomi klass dvs långt ifrån mig.
Så nu ska det visst bli ett till PCR test imorgon så jag kommer väl ut imorgon kväll.:(

Vi får vänta ett tag till innan denna direkt sändning från hotellet slutar, har du slut på alla medhavda svenska förnödenheter?

@Glenn E tack för att du startade tråden, jag har få hjältar men du är på väg att bli en sådan!
 

Glenn E

Medlem
Dag 22…. Hur länge är det kvar?
Klockan 07.00. Frukost som vanligt.
Sista kaffet använt. Räckte till 1 1/2 kopp.
Kaviar till det kokta ägget. Senap till korven.
Nu har jag bara knäckebröd,mjukost,kaviar och senap kvar. Även bara drygt en liter vatten kvar. Jag får snart be om mer.
Klockan 7:49
Ding Dong!
PCR test igen. Hoppas verkligen att detta var sista testet. Vill inte spekulera om det.
Det är arbetsdag idag så ska göra det nu.
 
Toppen