Senaste nytt

Corona restriktioner SAS plus och lounger Arlanda/Köpenhamn

Nordpilen

Medlem
Några funderingar från en som inte rest Corona:

Vad gäller i SAS lounger nu på Kastrup och Arlanda, är de öppna som vanligt och erbjuder mat? Läser man SAS info kan man tolka det som att endast Gold lounge är öppen.

Välkommen till våra lounger – dra nytta av WiFi, mat och dryck | SAS

Om man ska flyga Arn-Cph med transfer till Malmö med tåg, är det då tillräckligt med vaccinationsintyg?

Hur är det i plus - måltid serveras och då tar alla av munskydd eller turas man om att äta ...? :)

Hur snabba är SAS på att återbetala biljetter som nu bokas i Plus, fortfarande lång återbetalningstid eller är man prioriterad i Plus?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Tobias2424

Ny medlem
Hej! Lägger in min första fråga här på formulera kopplat till SAS loungerna på Arlanda.

Som Nordpilen skriver är endast guld loungen öppen. Jag flyger nu på mån med Lufthansa business men är inte EBG, har jag tillgång till guldloungen då den andra är stängd?

Tack
 

ARN018

Medlem
Några funderingar från en som inte rest Corona:

Vad gäller i SAS lounger nu på Kastrup och Arlanda, är de öppna som vanligt och erbjuder mat? Läser man SAS info kan man tolka det som att endast Gold lounge är öppen.

Välkommen till våra lounger – dra nytta av WiFi, mat och dryck | SAS

Om man ska flyga Arn-Cph med transfer till Malmö med tåg, är det då tillräckligt med vaccinationsintyg?

Hur är det i plus - måltid serveras och då tar alla av munskydd eller turas man om att äta ...? :)

Hur snabba är SAS på att återbetala biljetter som nu bokas i Plus, fortfarande lång återbetalningstid eller är man prioriterad i Plus?

Flög nyligen ARN-CPH t/r. Det enda som skedde vid ankomst var att det stod någon och frågade om man var fullvaccinerad. Svarade man ja, blev man vinkad igenom utan att ens behöva visa upp intyget. Behövde inte visa upp intyget vid avfärd från CPH heller, flög dock bara med handbagage så behövde inte checka in i någon disk.
 
Toppen