Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

LSH

Medlem
United visar 5 platser på FRA-MEX imorgon. Jag ringde SAS och den är bokningsbar. På min rutt TBS-MUC-FRA-MEX försvann dock möjligheten till förstaklass. Bad de även kolla MUC-FRA-MEX och redan där försvann möjligheten.

Jag frågade personen när han bokat F senast och han sa att det var innan pandemin. Jaja, jag har tid på mig och att komma så här nära gör ju att det finns hopp att komma iväg snart.
 

Fredde_G

Medlem
Så sjukt irriterande, finns 6 platser på FRA-MEX imorgon och EB har NOLL tillgängliga. Har nu pratat med 3 olika personer som alla tycks göra sitt yttersta för att hjälpa till, utan framgång:(
Men skam den som ger sig.....lär bli ett par försök till under dagen.
Det skumma är att när det fanns 4 tillgängliga här om dagen så kunde SAS se 1 och nu vid 6 så ser man 0o_O
 
Last edited:
Så sjukt irriterande, finns 6 platser på FRA-MEX imorgon och EB har NOLL tillgängliga. Har nu pratat med 3 olika personer som alla tycks göra sitt yttersta för att hjälpa till, utan framgång:(
Men skam den som ger sig.....lär bli ett par försök till under dagen.
Det skumma är att när det fanns 4 tillgängliga här om dagen så kunde SAS se 1 och nu vid 6 så ser man 0o_O
Kommer ihåg när jag försökte boka liknande att de dök upp i SAS system först efter klockan 12.00. Har ingen vetenskap bakom det, men pröva igen om en timma.
 

Marric

Medlem
Har samlat ihop poäng nog och en voucher som jag tänkte använda framåt nyår för att göra min first first! Men sambon har lite begränsade möjligheter till semester så funderar på att göra det över nyår. Vi hade tänkt vara borta 7-10 dagar och förstår att det är omöjligt att säga säkert på förhand men hur troligt är det att vi lyckas hitta biljetter där vi flyger ut i mellandagarna, är borta över nyår och kommer hem igen kring den 5?
Gällande resmål är tanken nånstans i Sydamerika, Sydafrika eller nånstans i Sydostasien.
 
Har samlat ihop poäng nog och en voucher som jag tänkte använda framåt nyår för att göra min first first! Men sambon har lite begränsade möjligheter till semester så funderar på att göra det över nyår. Vi hade tänkt vara borta 7-10 dagar och förstår att det är omöjligt att säga säkert på förhand men hur troligt är det att vi lyckas hitta biljetter där vi flyger ut i mellandagarna, är borta över nyår och kommer hem igen kring den 5?
Gällande resmål är tanken nånstans i Sydamerika, Sydafrika eller nånstans i Sydostasien.
Jag har bevakat Lufthansa First till Sydamerika (EZE, GRU, GIG, BOG) inför jul under flera år. Kollat varje morgon från typ 1 dec och 15 dagar framåt etc. Och det har dykt upp ett fåtal platser nån gång men svårt att få till retur innan 10 jan. Bättre hitta något i business redan nu och slippa stressen.
 

Fredde_G

Medlem
Flyga First är enligt min erfarenhet något som man verkligen måste ta på volley. Det gäller att vara väldigt flexibel både vad gäller datum och resmål, har själv vaskat en hemresa i C för att därefter använda en ny voucher till en enkelresa MIA-FRA i First.
 

Axxo

Medlem
Söker desperat efter en eller två biljetter med Lufthansa first till Mexico mellan den 9-11 november och hem runt den 14-16 november (ej släpps än)
Jag har använt mig av united och awardfares och jag har ringt två gånger dagligen senaste vecka och inte fått något napp förutom att jag fått till mig att dom i ibland släpper 1-4 biljetter i first dagen innan från FRA / MEX.

Har ni några tips på alternativa rutter till Mexico med Lufthansa first? Har kikat lite på att flyga via USA men det finns inget utbud med United till Mexico...

Annars får jag hoppas på att dom släpper något dagen innan :)
 
Toppen