Nu med däcken på backen i MUC, LH2429 avklarad.
Lite sena ut från gaten, men vad gör det när man har tillräcklig connection time, ett relativt skönt säte och bra musik i lurarna. De meddelade inte varför push back skedde sent, men en del spring från gatepersonalen in i cockpit så jag antar kan vara 1000 olika skäl.
”Pre departure drink” i form av en flaska vatten till oss i business, vilket satt fint i en torr strupe efter en blöt helg.
8 business pax av 12 max, helt ok beläggning i ekonomi vad jag kunde se också. När jag flög KLM för två veckor sedan var det 0 personer i business vad jag kan minnas, så om inte tillfällighet så kanske Star Alliance har högre premium beläggning ut från GOT.
Efter en behaglig take off och korrigering av riktning söderut kom serveringen igång ganska snart. Först matbrickor med gravad lax, gurksallad och en wasabi/pepparrots creme. Det gavs inga alternativ, jag frågade inte heller. Efter en stund kom även dryckesbetällning. Jag tog en pilsner, vin lockar inte ännu… fanns dock att tillgå utifrån vad andra valde. Kan inte hjälpa att vara superförtjust i att bli serverad i små glas, särskilt när det finns mer att fylla på av nära till hands.
Maten smakade gott, en lätt lunch som är ganska safe - varför inte när det är en relativt kort flygning? Lite mer pepparrotscreme tyckte både frugan och jag hade suttit fint, dock. Ölet, som var enligt värdinnans rekommendation, var också gott. Det blir en given incheckning på untapped.
Enda negativa är att det inte är någon gardin, så lite spring till toaletten fram i galley.
Har verkligen inget emot att Air Dolomiti flyger MUC-GOT-MUC åt Lufthansa typ hälften av avgångarna. Bra att linjen hålls vältrafikerad. Det är ett tag sedan jag flög denna linjen, men var även då nöjd med service och kabin i ekonomiklass med Air Dolomiti. Enligt crew expanderar de och skall ta leverans av fler plan. I dagsläget har de endast en flotta på 15 plan, enligt flygvärdinnan i fråga inga E195 E2 än. Antar att det kan vara nästa leverans för dem.