Senaste nytt

Curve betalkort

M.K

Medlem
Konstigt hur olika det kan vara. Nu är inte jag någon IT person men hur kan detta enbart drabba vissa?

Jag fyllde faktiskt på mitt Revolut lite från ett kreditkort som underliggande kort denna månad utan avgift! På tal om Revolut har jag även betalat flera räkningar denna månad också utan problem.

Jag har bara så svårt att förstå hur det kan vara så olika för oss i tråd efter tråd? Jag har också Legacy.

Kan det vara så enkelt att (enligt företagen) överdrivet bruk av top-up, räkningsbetalningar eller annat triggar igång något i IT systemen?
 
Last edited:

Berglund

Medlem
Kan det vara så enkelt att (enligt företagen) överdrivet bruk av top-up, räkningsbetalningar eller annat triggar igång något i IT systemen?
Nej, det har att göra med att Curve har försökt tjäna extra pengar och har tryckt ut ett gäng kort med nummerserier som indikerar att dem är företagskort, trots att de är utställda till privatpersoner. På så sätt kan Curve runda EUs regler om interchange fee och själva skära emellan och tjäna en ordentlig slant på varje transaktion. Så här har dem hållit på i flera år. Hör man av sig till supporten och klagar ska du enligt reglerna för Mastercard få ett nytt kort, vi kan väl säga att YMMV...
 
Last edited:
Jag har Curve Legacy Black och får således ta ut £400 per månad utan avgift. Är det kalendermånad som gäller, dvs om jag tar ut £400 den 31:e augusti så kan jag ta ut avgiftsfritt igen den 1:e september?
 

Sarasresa

Medlem
SAS eurobonus kör ju dubbla poäng i helgen o tänkte använd go back in time på mitt curve kort för att lägga över alla transaktioner till SAS MC. Är det någon fallgrop, dvs om man gör bytet på lördag så reggas det på måndag och man går miste om poängen?
 

mha321

Medlem
Det kan ibland finnas begränsningar på att göra för många eller mycket på en gång, då kortet kan låsas i ett par timmar (eller helt men det är ovanligt).

Så sprid ut dem i lite klumpar är rekommendationen.
 
Toppen