Senaste nytt

Scandic - Nytt medlemsprogram

henrik l

Medlem
Först nu kan jag se att Scandic har förlängt medlemsnivån 12mån (jag hade utgångstid Juli -21 förlängt till Juli 22).

De har dock inte informerat om detta, vilket känns ”typiskt Scandic”. Jag får känslan av att det är ett av bolaget nästan bortglömt lojalitetsprogram …kanske är lojalister inte värda så mkt för företaget som jag inbillat mig. Tänk om de bara kunde göra något halvdant försök till kundvärden såsom en värdig konkurrent till NC..

Jag hade några tusen poäng som förföll i april tror jag. Dom verkar fortfarande vara vid liv, men som sagt, inte ett knyst.
 
Scandic ser ut att 2021-09-20 ha tagit bort flera förmåner på listan över garanterad förmåner.

Bo ofta och få fler förmåner | Scandic Hotels

Under nyheter står det:

"Förmånen 'Bo 2 betala för 1' har varit komplicerad och inte så användarvänlig för våra medlemmar och tas därför bort som förmån."

"Vi kommer att uppgradera ditt rum så ofta vi kan, men tar bort det som en av förmånerna från listan."

"Livstids medlemskap har tagits bort från förmånslistan. Eftersom förmånen ledde till många frågor, förfrågningar och förvirring hos våra medlemmar har vi beslutat att ta bort den från förmånslistan."

Scandic Friends | Scandic Hotels

Svagt.
 

Knut-Olav

Medlem
Jeg har vært medlem av Scandics over tid forskjellige bonusprogrammer siden 80 -tallet. Hilton -perioden og Holiday Inn -perioden var ok. Da nye Scandic kom tilbake, ble det bedre og bedre år for år. Da de deretter byttet administrerende direktør for første gang for noen år siden, begynte alt å endre seg. I løpet av de siste 2-3 årene har fordel etter fordel begynt å forsvinne og utarmes. Scandics bonusprogram er ikke en prioritet for meg i dag. Det finnes flere bedre kundelojalitetsorienterte hotellkjeder. Scandics storhetstid var da de hadde hoteller i London sentrum, Brussel og Amsterdam!
 
Scandic ser ut att 2021-09-20 ha tagit bort flera förmåner på listan över garanterad förmåner.

Bo ofta och få fler förmåner | Scandic Hotels

Under nyheter står det:

"Förmånen 'Bo 2 betala för 1' har varit komplicerad och inte så användarvänlig för våra medlemmar och tas därför bort som förmån."

"Vi kommer att uppgradera ditt rum så ofta vi kan, men tar bort det som en av förmånerna från listan."

"Livstids medlemskap har tagits bort från förmånslistan. Eftersom förmånen ledde till många frågor, förfrågningar och förvirring hos våra medlemmar har vi beslutat att ta bort den från förmånslistan."

Scandic Friends | Scandic Hotels

Svagt.

Du glömde att man ny även kan välja att få extra bonuspoäng när man checkar in istället för sin voucher. Så att jag kan få 850poäng istället för 150kr. Med Scandics värdering av poängen motsvarar det hela 850 / 60 = 14kr. Jag kommer nog att fortsätta att välja voucher framför poängen, och hoppas att alla andra gör det också. Ser framför mig att nästa enhanchment kommer vara att de försöker att ge oss mer poäng istället för voucher som förra året annars...

Har någon här inne koll på hur många nätter som gäller för RED för tillfället? Är uppe i 116 nätter just nu men ligger fortfarande kvar på TOP.
 

maswan

Medlem
Du glömde att man ny även kan välja att få extra bonuspoäng när man checkar in istället för sin voucher. Så att jag kan få 850poäng istället för 150kr. Med Scandics värdering av poängen motsvarar det hela 850 / 60 = 14kr. Jag kommer nog att fortsätta att välja voucher framför poängen, och hoppas att alla andra gör det också. Ser framför mig att nästa enhanchment kommer vara att de försöker att ge oss mer poäng istället för voucher som förra året annars...

Tja, en voucher som man inte kan använda är ju inte jätteintressant heller. Det går ju inte ens att shoppa med sig en chokladkaka hem längre.
 
Tja, en voucher som man inte kan använda är ju inte jätteintressant heller. Det går ju inte ens att shoppa med sig en chokladkaka hem längre.
Jag förstår inte hotellens (eller det är ju naturligtvis för att spara pengar) försämringar av deras voucher till gästerna. Det känns ju som att det är något som irriterar gästerna mer än något annat. Så risken är ju att konsekvenserna blir större än vad man sparar på detta. Det är ju samma sak hos Choice där man inte ens kan köpa med sig en öl till rummet (eller i baren för den delen) för vouchern numera.
 
Toppen