Senaste nytt

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 30 oktober 2021

Ricci

Medlem
Då var jag också bokad !!
Tittade lite på SAS direkt från CPH, men de ändrade tiderna fick mig att ändra mig.
Tror jag är ensam från BC på flighterna till BCN på fredagen, men hur är det på söndagen BCN-FRA?
upload_2021-9-8_21-21-2.png
 

fcx

Medlem
Då var jag också bokad !!
Tittade lite på SAS direkt från CPH, men de ändrade tiderna fick mig att ändra mig.
Tror jag är ensam från BC på flighterna till BCN på fredagen, men hur är det på söndagen BCN-FRA?
Visa bifogad bild 121160
Jodå, vi är flera stycken på LH1127. Just nu är det business ner till rad 11, så tror att BC är välrepresenterade ombord...
 

CJR

Medlem
Kommer! Efter många års kanske tänkte jag det var hög tid att dyka upp! Bokat torsdag-söndag med AF1263, AF1448 ner och AF1649, AF1462 hem. Om jag förstått det rätt ger denna resa i Business 120XP vilket tar mig från noll till Flying blue silver på en t/r :)
Kul @GOTATH Då borde vi kunna inta lite champagne tillsammans i Air Frances nya lounge som @Berglund föredömligt har beskrivit! Hoppas även uppnå Flying blue silver från noll.
 

Sir Lemon

Medlem
Kul @GOTATH Då borde vi kunna inta lite champagne tillsammans i Air Frances nya lounge som @Berglund föredömligt har beskrivit! Hoppas även uppnå Flying blue silver från noll.
Det där skulle va kul! Har ansökt om ledigt den helgen och ska ägna lördagen delvis åt att hitta resa och hotell i syfte att kunna delta om det inte blir alltför dyrt. Finns ngt hotell som särskilt rekommenderas enligt pris så lyxigt som möjligt utan att ruineras?
 
  • Gilla
Reactions: CJR

Tomas E

Medlem
Jag kommer, och är gärna med på middag! Min returresa går till Storbritannien, och nu är det mer eller mindre klart att det sammanlagda testkravet för resan då är reducerat till ett antigentest efter återkomst till UK. En anledning i sig att fira med en helgutflykt!

Just den helgen är slutet på den brittiska höstlovsveckan (October half term), vilket är ett skäl till att testkraven lättas just då. Inte av smittskyddsskäl alltså, utan för att inte reta upp väljarna (ännu mer). Det innebär dock att det är väldigt hårt tryck på återvändande BA-flyg den helgen, med priser därefter. BCN-LIS-LHR i business med TAP till något lägre pris än BA:s billigaste ekonomibiljetter på söndagen kändes därför som en idé. :D Självplågare kan istället få flyga Vueling BCN-LGW söndag kväll enkel väg för € 259,99! :confused: Förutsatt att man inte vill ha en biljett med incheckat bagage alltså, för då då går det upp till € 300,99! :eek:
 
Last edited:
Toppen