Senaste nytt

När släpps SAS awardbiljetter?

toer00

Medlem
Har du läst de fem inläggen innan det här inlägget du skrev idag? Förklarar situationen.

Visst gjorde jag det…
Ibland kanske man måste var övertydlig…

I Måndags 00:00 dök 2 st ARN-ORD business upp enligt förväntan, bokade!
I Tisdags 00:00 dök 2 st ARN-SFO business upp enligt förväntan, bokade! I tisdags kl 09:00 tittade jag för det stora nöjets skull SFO-CPH och då dök 2 st business upp…

I dag läste jag detta, så vad jag ville förmedla att något konstigt har hänt mellan tisdags 09:00 tills idag när detta upptäcktes… Kanske en bugg eller att SAS förväntar sig att USA öppnar och hellre vill ge dessa hett efterfrågade platser till Revenue.

På det digitala mötet mellan SAS och EB Diamond och Pandion medlemmar, i våras
så nämnde "EuroBonus-chef, Aron Backström, kunde säga att SAS var tvungen att genomföra vissa besparingar, t.ex. att inte förlänga utgångsdatumet för bonuspoäng och poängpriset för Star Alliance-bonusresor till vissa destinationer."

Så det vi såg idag är ett kanske en led i detta...??

https://finalcall.travel/se/sas-moedtes-med-loyale-kunder-online/

Sorry om jag inte var tillräckligt tydlig..
 
Last edited:
Ovanligt att det dessutom verkar ha släpps 9(!) platser i Business på många linjer.

Tyvärr verkar det vara en bugg (om du menar 13 augusti 2022). Deras API säger 9/9/9 men dessa platser finns ej på sas.se som även ger något märkligt felmedelande.

upload_2021-8-19_13-23-29.png


- men i verkligheten....
upload_2021-8-19_13-21-49.png
 
Last edited:

toer00

Medlem
Sen när började SAS släppa bonusplatser longhaul vid 360 dagar i GO istället för som tidigare 330?

Inget släpp alls i Plus/Business till SFO, men det är väl blockat för att det är i mitten på juli jag var på jakt efter platser. Räknade med det, men blev förvånad över GO-släppet på 360 istället.

I tisdags 00:00 fick jag ARN-SFO i business, avresa 12 Juli... dessa platser dök upp planenligt... Men nu kanske SAS kom på att de glömt att blocka...??
 

toer00

Medlem
Någon som sett om det börjat dyka upp platser igen? Returen i slutet av juli hägrar… annars får det bli TAP…
 

Canadien

Medlem
Är det något speciellt med biljetter atm? Inte sett några släpp alls på bonus i c/pe från hnd vid 330.
Verkar vara generellt. Inga platser på någon destination de senaste veckorna. Kan vara gray-out d v s att de släpps senare, t ex 90/120d för dessa biljetter i Juli-Aug 2022.
 
Vet någon om och när SAS brukar släppa intra-EU bonusbiljetter nära inpå avgång? Det går bra att boka 9 personer på den specifika avgången (SK2636 Frankfurt-Stockholm 11:e oktober) ifall det säger något.
 
Toppen