Senaste nytt

Har någon flugit Lufthansa Boeing 747-8?

Har någon här på BusinessClass.se flugit med nya Boeing 747-8? Hade varit kul att höra kommentarer - särskilt från en erfaren resenär som spenderat mycket tid på gamla 747-400.
 

FT99

Medlem
Jag har flugit 748an FRA-BLR-FRA. Satt längst fram på övra våningen båda flighter. Tycker nya kabinen är fräsch och bra, och sätet är riktigt trevligt. Nytt förvaringsutrymme längs sidan i kabinen var bra. Betydligt bättre att sova i nya sätet, jag sov enkelt 8h på hemresan. Min grannes fötter hamnade dock i min 'fot-lucka' én gång under sömnen.

Inte lika enkelt att hitta bästa platsen som i 744an, där var jo rad 1-4 favoritplatserna (allra helst rad 1 för mig). Övra våningen i 748an är bra, dock finns en toalett längst fram som störde lite där jag satt. Och mitten-raden på nedra våningen har bredare armstöd mellan säterna, så det är nog bästa platsen ifall man åker ensam.
 

GE90

Medlem
Om allt går enligt plan(en) sitter jag på LH418 FRA-IAD på lördag 5/1 i F. Har bokat 2K, verkar som jag blir ensam därfram..
Märkligt nog heter min connection från IAD till MCO lustigt nog UA419 :p
Det hade ju gått en nonstop FRA-MCO 346 med gamla F men den verkar ha kass IFE osv så det fick bli en upplevelse via IAD
istället! Hur dags skall man söka sej till FCT? Anländer kvällen innan för att avnjuta Hilton och flighten går 12:35 så man hinner
väl med en hel del upplevelser på en lördagsförmiddag hos dem :)
 
Toppen