Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.

mischadee

Medlem
Igår ramlade det in en hel hög med mail och sms från Turkish airlines, det gällde tidsändringar på dom långa benen (IST-CUN-IST).

Den råkade jag också ut för just igår fast med avresa nu i november. Men det blev väldigt positivt för mig då jag slapp åka via Munchen ut och SAS kunde boka mig direkt ARN-IST-CUN-IST-ARN vilket inte gick på ursprungsbokningen på grund av Married Segments.
 

sbbn017

Medlem
Den råkade jag också ut för just igår fast med avresa nu i november. Men det blev väldigt positivt för mig då jag slapp åka via Munchen ut och SAS kunde boka mig direkt ARN-IST-CUN-IST-ARN vilket inte gick på ursprungsbokningen på grund av Married Segments.

Jag fick bara till direkt på vägen hem men ändå nöjd med dom nya anslutningarna. Avgångstiden från IST, 02.30 är inget som lockar dock.
 

Davvelavve

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Turkish, air Canada, copa air
Kabinklass: eco, Business
Avreseort: Got
Destination: Cun
Enkelresa eller Tur&retur: t&r
Antal poäng (per person): 65000 + 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): ca 2200kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt):December
Ombokad: September

Var tvungen och skjuta upp avresan ett par dagar pga studier. Fick nu en agent som lyckades boka om utresan (efter 5 försök). Tyvärr bara ekonomi i Europa och långt flyg med tekniskt stopp i Bogota till Panama. Men det innebär ju mer bussines class!

IST-PTY B787-9
YYZ-FRA B777-3ER


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:

JacobGBG

Medlem
Bonusprogram: EB
Flygbolag: TK
Kabinklass: Business
Avreseort: GOT
Destination: DXB
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 52500p. (2 vouchers, 2 vuxna och 2 barn)
Skatter&avgifter (per person): 1239.-
Antal resenärer: 4
När (avresans tidpunkt): FEB 2022
Bokad: 2021-09-14

Jag gav upp att försöka hitta vettiga tider till solen kring jul/nyår och satsade på sportlovet istället. 20 min kö och agenten hittade exakt det jag tittat på omgående. En diametralt motsatt upplevelse till erfarenheterna jag hade när jag försökte boka samma rutt/bolag runt julen.

Något nytt för mig var att serviceavgiften på 450kr/pp ryker när man säger upp en befintlig bokning. Var det väldigt länge sedan SAS körde med att avbokningar var gratis men ändringar var avgiftsbelagda?

GOT-IST - Turkish Airlines- Airbus A321-100/200 - Business
IST-DXB - Turkish Airlines- Airbus A330-300 - Business
 
Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: Turkish & Lufthansa
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN (Stockholm)
Destination: DPS (Bali)
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 105 000p. (1 voucher, 2 vuxna )
Skatter&avgifter (per person): 1489 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt):
DEC 2021
Bokad: 2021-09-18

En spontanbokning då jag inte tagit ut sommarsemestern och behöver bränna 15-20 semesterdagar i December som det ser ut. Samtalet gick fort och utsällning av biljetterna gjordes direkt innan jag lagt på luren. Hoppas bara att den positiva trenden på Bali som syns just nu fortsätter hela hösten så kanske man kan komma iväg. Jag är beredd på att testa mig före avresa samt vid ankomst om det krävs även fast jag är vaccinerad då jag väldigt gärna vill komma iväg :)
upload_2021-9-17_12-19-15.png




Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN (Stockholm)
Destination: HND (Tokyo)
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 50000p. (1 voucher, 2 vuxna)
Skatter&avgifter (per person): 1126 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt):
JUL/AUG 2022
Bokad: 2021-09-17

Ombokning av en schemaändring på SAS via CPH i Business till Tokyo Dec/Jan 2021/2022 nu över årsskiftet. Flighterna var även planerade med den kända A340-300 som inte existerar längre. Efter 6 samtal på 10 dagar kom jag rätt på kundtjänsthjulet och killen i luren bara fråga vilka datum vi ville flyga. ca 2 min in i samtalet var allt klart!

upload_2021-9-17_12-19-45.png
 

SK989

Medlem
Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Plus
Avreseort: Stockholm
Destination: Washington DC (via Köpenhamn)
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 40 000 (2 Amex 2-for-1 voucher, totalt 4 personer)
Skatter&avgifter (per person): 885 SEK
Antal resenärer: 4
När (avresans tidpunkt): Februari 2022
Bokad: 2021-09-16

Jag var glad att jag hittade fyra platser i Plus på de datum vi ville ha - att hitta fyra platser i business på samma flyg är ju i stort sett bara att glömma. Att döma av antalet förbokade stolar verkar flygplanet inte vara bokat alls - inga andra stolar bokade förutom på första raderna i Plus (som inte brukar gå att förboka om man är EBS om jag minns rätt). Det är högst oklart om USA har öppnat upp för turister från Schengenländerna i februari nästa år så risken att vi får avboka är nog ganska stor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen