Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Jaha där kom det man väntat på sen i våras! Suck! Vad tusan ska man göra nu!


23 DEC 2021

London LHR – Stockholm ARN

16:45 - 23:10 (1 stop)

CANCELED
  • Tokyo HND

    Departure Terminal -
  • NH211 | Aircraft Boeing 777-300ER
  • Operated by All Nippon Airways
  • Booking class O
  • First
 

hendberg

Medlem
Jaha där kom det man väntat på sen i våras! Suck! Vad tusan ska man göra nu!


23 DEC 2021

London LHR – Stockholm ARN

16:45 - 23:10 (1 stop)

CANCELED
  • Tokyo HND

    Departure Terminal -
  • NH211 | Aircraft Boeing 777-300ER
  • Operated by All Nippon Airways
  • Booking class O
  • First
Det där suger hårt. Har samma fast en månad senare, och bara väntar på samma besked...
 
Det där suger hårt. Har samma fast en månad senare, och bara väntar på samma besked...

Vad har du för tankar om din blir inställd med? Man får väl tillbaka voucher och poäng då antar jag men det är väl bara 30 dagar man har på sig att boka nått nytt. Ska du försöka få till ett annat datum eller nått annat?
 

Osten

Medlem
upload_2021-9-17_10-58-6.png

Blir lika förvånad varje gång... Hur kan det inte finnas inlagt en spärr i deras system som gör att ombokning måste vara görbar? Är ju svårt att hinna med flyget till Frankfurt när jag landar i Toronto ~2,5 efter avgång.
 

Roseleaf

Medlem
Jag försöker via SAS.se att ändra datum samt Business till Plus på en flygning.
När jag gjort mitt val säger den att biljetten kostar 120 000 poäng och jag kan inte gå vidare att ändra bokningen.

Varför säger den att det kostar 120 000 poäng för mig? (Har använt en 241-voucher)
Måste jag ha ytterligare poäng för att ändra en bokning?

Skärmbild 2021-09-17 125827.png
 

Canadien

Medlem
Jag försöker via SAS.se att ändra datum samt Business till Plus på en flygning.
När jag gjort mitt val säger den att biljetten kostar 120 000 poäng och jag kan inte gå vidare att ändra bokningen.

Varför säger den att det kostar 120 000 poäng för mig? (Har använt en 241-voucher)
Måste jag ha ytterligare poäng för att ändra en bokning?

Visa bifogad bild 121337
Systemet är kodat av konsulter i Indien. Du måste ha tillräckligt med poäng för att boka utan voucher, men sedan när du väl kommit förbi det steget så dras bara det rätta, halva poängbeloppet...
 
Toppen