Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.

mha321

Medlem
Ingen större trafik i loungetråden nuförtiden. Rätt mycket folk i SAS loungen på Arlanda dock även om det inte går att jämföra med pre pandemic rusningstid...

Första provet av lounge to go påse från Pontus. Jösses vilken trött och tråkig macka, men resten var bra.

Också första utlandsresan på ett drygt år. Strax ner mot Frankfurt - i en CRJ900. Det säger en del om hur stor del av den trafiken som måste varit matartrafik till Lufthansa longhaul tidigare, som är stendöd nu.

Nåväl! Nu kör vi!
 

mha321

Medlem
Kan lägga till att här nere i Frankfurt är det 10-20 minuters kö för att komma in i alla lounger då de är fulla, och väl inne är det runt 5-10 minuters ytterligare kö om man vill ha ett glas vatten. (men man kan också få något roligare i glaset när man väl väntat)
 

JacobGBG

Medlem
Kan lägga till att här nere i Frankfurt är det 10-20 minuters kö för att komma in i alla lounger då de är fulla, och väl inne är det runt 5-10 minuters ytterligare kö om man vill ha ett glas vatten. (men man kan också få något roligare i glaset när man väl väntat)

Är det många stängda lounger?
 
SJ Lounge Göteborg
Nytt? I SJ lounger att de erbjuder mer att dricka?
Tycker nog det är lite sådär att dom ska ta betalt för det
05FC36C2-38A6-4DAC-A5FB-5A2CA9CC52BB.jpeg
 

Hachans

Medlem
Hälsningar från Sala VIP Pau Casals i BCN.

En trevlig ny bekantskap får jag ändå säga. Förvisso ingen självservering och en meny tycker jag de kunde kostat på sig. Men bra mat och gott kaffe.


SJ Lounge Göteborg
Nytt? I SJ lounger att de erbjuder mer att dricka?
Tycker nog det är lite sådär att dom ska ta betalt för det
Visa bifogad bild 121317

Nej, de har haft betalsortimentet ett tag i Stockholm och Göteborg iaf. Tycker gott de kunde bjudit på läskeblasket iaf, om inte annat i fontän.
 

011430121

Medlem
SAS Loungen på ARN, har nöjet att få resa med @fcx på OS316 till VIE mycket lugnt i loungen
Det serveras kalkonsallad och ärtsoppa
Brödet är antingen från i julas eller så är SAS tidiga med vörtbröd

Innan @doc påpekar att det är för mycket smör på brödet för mig, så vill jag försvara att jag skrapade bort det mesta.

Maskinen en 18 år A320 har 5 rader i C och vi är 5pax på dessa rader.

D7470ABE-031D-46B3-9386-4265CDF3A624.jpeg
 

mha321

Medlem
SAS Loungen på ARN, har nöjet att få resa med @fcx på OS316 till VIE mycket lugnt i loungen

Maskinen en 18 år A320 har 5 rader i C och vi är 5pax på dessa rader.

Visa bifogad bild 121347

Välkomna mot och till vie. Flög Austrian fra-vie igår och deras service var mycket bra trots pandemi och helt fullsatta 8 rader business (med gardinen noggrannt stängd!). Får hoppas ni får lika bra service!
 

fcx

Medlem
Välkomna mot och till vie. Flög Austrian fra-vie igår och deras service var mycket bra trots pandemi och helt fullsatta 8 rader business (med gardinen noggrannt stängd!). Får hoppas ni får lika bra service!
Mycket bra service. Fem pax på fem rader och pursern hade ambitionen att alla vinflaskorna skulle vara tomma vid landning. Det kändes lite som en BC-flygning på den gamla goda tiden eftersom vi tömde vagnen på all tonic.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen