Senaste nytt

Vägen till Kina

Glenn E

Medlem
Dag 7. 14 kvar…
Nu har jag varit i karantän i Peking i 1 vecka. 2 veckor kvar.
Idag blev det PCR test igen - test nummer 6 sedan första september varav 4 på hotellet.
Igår jobbade jag hela dagen. Det går ganska bra men internet här är lite överbelastat. Inte så konstigt för hotellet är väl så gott som fullt och alla använder väl sig av internet för att fördriva tiden. Jag har ägnat 1 1/2 timma till att gå mellan dörren och fönstret i rummet. Cirka 8 meter.
Nu blev det en fika med bullens pilsnerkorv och Nisses senap - min favorit :)
Pinnen man får att äta med funkar bra till att lägga upp senapen med.
96399B57-3641-40EC-835D-F9232D66BE86.jpeg
6F93B50E-D4F5-4AA1-B794-BD600E1934E0.jpeg
 

Glenn E

Medlem
@Glenn E vilken typ av mat erbjuder dig?
Kan man t.ex. köpa Cola Zero chips o.s.v.?
Finns det internationella aTV kanaler?

Fortsätt att hålla oss uppdaterad.
På detta hotell kan man inte beställa någonting annat än vad som levereras tror jag. Så ingen Cola. Fast det saknar jag inte. Chips saknar jag inte heller. Maten är av Kina typ men den är ganska bra och varierad. Till frukost är det alltid ett kokt ägg. En morgon fick jag bacon. Det brukar vara typ risbullar men någon fyllning i av typ köttfärs mix. Till lunch och middag brukar det vara en olika smårätter.
Jag får nog ta lite bilder av maten idag och beskriva vad det är då:)
 

Glenn E

Medlem
Dag 8. 13 dagar kvar…
Jag tänker berätta lite om maten idag. Det är ju lite av en höjdpunkt när det antingen knackas på dörren eller ringer i ringklockan.

Klockan 06.58
Ding dong!
Bra tajming för jag var färdig med duschen och morgonbestyren 5 minuter innan det och skulle just sätta på vattenkokaren för en kopp Nescafé Lyx kaffe medtagen från Göteborg :)
Här är godsakerna.
CE6C3003-F7C3-4C6D-B842-AFADC1A52F53.jpeg

2 dl hållbar (i detta sammanhang är det ingen positiv klang i det ordet) mjölk som inte är kall så den byter jag ut emot gårdagens som är i kylskåpet. Pinnarna använder jag till att röra om i kaffet samt till senapen.
Dags att ta av locken:eek:
A846987E-5BB3-4DDB-8ED0-1BEA5FE0497B.jpeg

Idag var det degknyten med typ köttfärs i, risbulle också med typ köttfärs i, lite friterad kyckling och ett hårdkokt ägg som för tredje dagen i rad har krossat skal:mad:
Även någon sorts gröt med fisk i tror jag. Den lilla behållarens innehåll ska hällas i gröten.
74B75602-B3FD-41B0-BAD3-9F07F9769DA0.jpeg

Nu är det dag 8 och det färska brödet är slut men jag hittade vacuum förpackat fiberbröd från Nordic Wellness i matbutiken hemma:)
Riktigt bra faktiskt.
EDAC954F-832C-4919-9B46-8D3EA240A20E.jpeg

så här har vi frukosten som slår många loungers frukost erbjudande :)
Kaviar till ägget, mjukost med rökt renkött och makrillfilér i tomatsås på brödet, kaffe och yoghurt från middagen igår kompletterar vad jag fick:)
Inte så dumt.
 
Toppen