Dr. Miles
Expert
Jag åkte med Air Chinas Airbus A330 med nya Business class stol (version 2) mellan Beijing och Seoul i den här veckan.
Det är samma stoltyp som används på Airbus A330 som trafikerar mellan Stockholm och Beijing.
Kabinbilder:
Stolen:
Fyra fönsterplats. Imponerande stollängd.
Stolarna var ganska slitna trots att denna stoltypen kom förra året.
Sängläge:
Jag kunde inte nå till ottoman när jag satte i sittläge.
Skärmar:
Skärmen var stor(15-17 tum?) men den hade inte bra skärpa.
Utbud av filmer är ungefär samma nivå som Lufthansa eller THAI, men inte samma nivå som Cathay Pacific eller Singapore Airlines.
Konsolen av IFE samt stol:
Stolen är utrustad med eluttag med vanlig US, EU, UK plug. Det fanns även RJ-45 uttag men det fanns ingen nätverkssignal.
Respons av kontrollen var tyvärr dålig.
Det är samma stoltyp som används på Airbus A330 som trafikerar mellan Stockholm och Beijing.
Kabinbilder:
Stolen:
Fyra fönsterplats. Imponerande stollängd.
Stolarna var ganska slitna trots att denna stoltypen kom förra året.
Sängläge:
Jag kunde inte nå till ottoman när jag satte i sittläge.
Skärmar:
Skärmen var stor(15-17 tum?) men den hade inte bra skärpa.
Utbud av filmer är ungefär samma nivå som Lufthansa eller THAI, men inte samma nivå som Cathay Pacific eller Singapore Airlines.
Konsolen av IFE samt stol:
Stolen är utrustad med eluttag med vanlig US, EU, UK plug. Det fanns även RJ-45 uttag men det fanns ingen nätverkssignal.
Respons av kontrollen var tyvärr dålig.