Senaste nytt

Vägen till Kina

Mikeswede

Medlem
Kan ju inte svara hur det är idag men fick tillbringa 3 dagar på Kinesiskt sjukhus för några år sedan. Var naturligtvis annorlunda samt en del språkförbistring men måste ändå säga att jag inte upplvede det mer osäkert/otrevligt än sjukhus i Europa.
 
Kan ju inte svara hur det är idag men fick tillbringa 3 dagar på Kinesiskt sjukhus för några år sedan. Var naturligtvis annorlunda samt en del språkförbistring men måste ändå säga att jag inte upplvede det mer osäkert/otrevligt än sjukhus i Europa.
Det kan jag tänka mig att det var pre-covid.
Säkert inte lika kul nu och speciellt inte om man blir inkörd från ett karantänsboende…
 

Glenn E

Medlem
Det kan jag tänka mig att det var pre-covid.
Säkert inte lika kul nu och speciellt inte om man blir inkörd från ett karantänsboende…
Det håller jag med om. Det var därför jag hade på mig en N95 mask i butiker i Sverige trots att nästan ingen annan hade mask på sig. Inte för att jag är speciellt rädd att bli allvarligt sjuk även om det inte kan uteslutas.
 

Glenn E

Medlem
Dag 5. 16 kvar…
Jag har börjat utveckla lite rutiner för att få dagarna att gå. Jag gick i åttor mellan dörren och fönstret kanske 650 gånger igår så det blev över 13600 steg i Apple hälsoapp.
Nu har jag äntligen kunna koppla upp mig till jobbet via Citrix så det går att jobba.
Maten är faktiskt ganska bra och jag har ju lite saftkoncentrat kaffe och vin med mig så det är ok.
Idag kom PCR test nummer 2:(
Så nu är jag uppe i 4 test.
2 dagar innan avresa, ankomst samt 3 och 5 dagar efter ankomst.
De som gör testen på hotellet kan inte engelska men man vet ju vad som ska hända.
Testen här kostar ingenting. Jag undrar vad det egentligen kostar att analysera. Inte många kronor tror jag.
 

Glenn E

Medlem
Hur påtaglig är avsaknaden av frisk luft efter fem dagar @Glenn E ? Går fönstret att öppna?
Ja fönstret gick att öppna lite men det satt en kedja fastskruvad i karmen så det höll sig inte öppet med jag hade med mig en skruvmejsel också så jag skruvade bort den skruven så nu går det att öppna fönstret rätt mycket :)
Jag skruvar tillbaks den innan det är dags att lämna.
5E173045-34DA-45A6-8B94-2365B95A12C2.jpeg
 

mha321

Medlem
Ja fönstret gick att öppna lite men det satt en kedja fastskruvad i karmen så det höll sig inte öppet med jag hade med mig en skruvmejsel också så jag skruvade bort den skruven så nu går det att öppna fönstret rätt mycket :)
Jag skruvar tillbaks den innan det är dags att lämna.
Visa bifogad bild 121175
"Svensk medborgare fängslad i Kina - försökte bryta sig ut från karantänshotellet genom fönstret med hjälp av skruvmejsel"
 
Toppen