Senaste nytt

Sökes: Staralliance - Los Angeles/San Fransisco med omnejd våren 2022

MattiasKarl

Ny medlem
Hej,

Mitt första inlägg på forumet. Har genom att läsa tips och andra trådar på forumet lyckats skaffa en del poäng samt en 2-4-1 voucher från Amex. VI vill nu använda denna under nästa vår. Helst hade vi velat åka till Japan, som länge varit ett drömresmål, men eftersom jag tror det kommer dröja innan Japan öppnar funderar vi på att åka till västkusten i USA och köra bil. Tänker därför att det får bli en s.k. Open Jaw(?), där vi reser ut från, helst Köpenhamn, till LAX eller San Fransisco och omvänt hem, beroende på tillgång. Genom att använda Uniteds hemsida har jag hittat en del biljetter med SWISS från Köpenhamn via Zürich i business i Boeing 777-300ER, vilket jag förstår är en bra förstagångsupplevelse. Vill ändå höra mer er rutinerade rävar om jag missat något bättre alternativ.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn alternativt Stockholm
  2. Var är din destination? Los Angeles alternativt San Fransisco
  3. När vill/behöver du resa ut? Mars-maj 2022
  4. När vill/behöver du komma hem? Måste vara hemma till senast den sista april 2022.
  5. Hur länge vill du vara borta? Drygt tre veckor.
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class (om det skulle gå, gärna first, men kan inte vänta fram till dess att Lufthansa släpper sina biljetter pga. behöver mer framförhållning).
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) Drygt 100.000 poäng per person samt 2-4-1 voucher.
  10. Vad är det viktigaste för dig? Kort restid så möjligt, helst inga byte i USA
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Flyga hem från annan ort enligt ovan.
 

pycko

Medlem
Boka så fort du hittar platser, till Kalifornien är det alltid svårt att hitta flyg så boka.
Du kan alltid boka om senare om bättre alternativ dyker upp.
Skall ni köra Highway 1 mellan San Fransisco och Los Angeles så kör söderut, lättare att stanna till när ni så önskar, fototillfällena är många.
 

wenne87

Medlem
Ja boka det du hittar sålänge, Swiss är absolut bland de som är bra över. Dock är 100.000 poäng inte tillräckligt för annat än SAS. Men kommer du upp i 130.000? poäng så går Star Alliance bra=)
 

nissefalk

Medlem
Just nu finns det att boka Arlanda eller Köpenhamn-San Francisco ut den 5e April hem den 26e April, med SAS i business boka den så kan du ju ändra hem från LAX senare om det dyker upp platser
 
Toppen