Senaste nytt

Ny reseklass på SJ Snabbtåg – 2 klass Lugn

rsimon

Medlem
I ett pressmeddelande från SJ meddelas att de tysta avdelningarna slopas och en ny mellanklass något mitt emellan första och andra klass ska lanseras. Det blir en hel vagn i X2000 då man i de nyrenoverade tågen endast kommer ha en förstaklassvagn.

- 2 klass Lugn är också ett svar på det ökade intresset SJ ser för resor där möjligheten att arbeta, studera eller koppla av ökar. På så vis är 2 klass Lugn också ett alternativ när platserna i 1 klass inte räcker till, säger Malin Edhäll, konceptansvarig för 2 klass Lugn.


En resa i 2 klass Lugn kommer prismässigt att ligga mellan priset för 1 och 2 klass.

SJ inför ett nytt erbjudande på alla snabbtåg, 2 klass Lugn | SJ
 

rsimon

Medlem
Nä, jag är också skeptisk. Men med en liten prisskillnad kommer eti och pleti bara boka plats där om allt annat är slutsålt.
 

ekf

Medlem
Så, "barnfritt" och gratis kaffe/te. I övrigt samma som vanliga 2:a klass. Låter spontant inte som något jag skulle betala mycket mer för.
Å andra sidan kanske det löser problemet med att en del resenärer ovetandes har fått en plats i tyst kupé... Nu blir det i alla fall ett dedikerat val man måste göra...
 
Toppen