Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

P-L

Medlem
Jag pratade med kundtjänst igår (om ett helt annat ärende) och då sa personen jag pratade med att det var "självklart" att jag skulle få min status förlängd igen (Har från 1 april-31 mars). Finns ju såklart inget officiellt så här tidigt men kul ändå att de vräker ur sig sådana här saker som om det vore fakta :D
 

Canadien

Medlem
Jag pratade med kundtjänst igår (om ett helt annat ärende) och då sa personen jag pratade med att det var "självklart" att jag skulle få min status förlängd igen (Har från 1 april-31 mars). Finns ju såklart inget officiellt så här tidigt men kul ändå att de vräker ur sig sådana här saker som om det vore fakta :D
Kundtjänst... Men visst, de vill ju inte tappa sina bästa kunder så mer förlängningar känns fortfarande väldigt troligt eftersom länder fortfarande är stängda och resandet är långt från återhämtat.
 
  • Gilla
Reactions: hco

hco

Medlem
Jag pratade med kundtjänst igår (om ett helt annat ärende) och då sa personen jag pratade med att det var "självklart" att jag skulle få min status förlängd igen (Har från 1 april-31 mars). Finns ju såklart inget officiellt så här tidigt men kul ändå att de vräker ur sig sådana här saker som om det vore fakta :D

Härligt, jag ligger på samma period.
Vi håller tummarna :D
 
Förmodligen noll och ingenting. Lite som SAS Mastercard. Du får 0-10000 poäng i kompensation.
Well well, har klarat EBD på egna meriter inom 5 månader från nya perioden. Nu blir det bara att flyga andra bolag och kreditera upp på andra program om SAS inte börjar ge oss fler morötter att fortsätta flyga SAS. Lufthansa har ju "milestone bonus" där man får lite olika spännande saker ifall men går långt över Senatorstatus men ändå inte når till HON-Circle. Det borde SAS kunna börja med!

Ni får ju t ex våtservetter. Vi som inte reser får ingenting.
Well om det är våtservetter som får dig att gå igång så vet jag att de finns billiga på Coop i Bromma ;)

För i tiden brukade man komma hem med ett par amenity kitextra som var oöppnade. Nu har man ytterfacket på laptopväskan fullt med Aklavett istället
Jo sånt är trevligt!

De får väl fortsatt poäng för sina resor antar jag?
Jo, men det är ju inte poängen med det hela att bara få poäng. Jag sitter ju fortfarande och reser på liknande nivåer jag gjorde före pandemin och samtidigt så fortsätter SAS förlänga och förlänga status för folk som inte reser. De borde uppmärksamma det lite åtminstone! Jag tror inte SAS fortsätter förlänga snart då man märker att folk börjar resa igen, loungen på Arlanda var knökfull i måndags vid 14:00 tiden.
 
Toppen