Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Thornado

Medlem
och varför behövs det överhuvudtaget en registrering?

Kvittens på hur många som läser deras utskick?

Dels kan det ju vara så, att de vill se hur folk reagerar på utskicken, men sen så sparar de ju en del pengar på det också. Om en person inte sett kampanjen så kommer den ju inte att förvänta sig att få några pengar tillbaka, men kan ju ändå råka gå och äta på någon av dessa restauranger. Troligtvis kommer personen inte att notera/reflektera mycket över att de fått tillbaka pengar på fakturan, så det blir inte så mycket goodwill för Amex utan de har bara gett bort pengar i onödan.
Nu lär ju detta inte handla om några stora pengar på det stora hela dock, men många bäckar små...
 

NyfikenGrau

Medlem
I mitt fall gäller det visserligen Amex Plat i Tyskland (200 €), men jag fick inget mail trots att jag brukar få vissa erbjudanden via mail, och inget låg heller i spamkorgen. När jag loggade in på Amex-kontot låg det dock listat som de andra erbjudandena så jag aktiverade det direkt. Så mailutskick är inget som gäller globalt iaf.
 
1 000 kr att äta gott för

Platinum bjuder
Vi vill fira vår nya förmån Dining by Amex genom att ge dig som Platinum-medlem 1 000 kr att använda på någon av våra utvalda restauranger, antingen på hemmaplan eller på resan. Använd dina 1 000 kr när det passar dig fram till och med 31 december 2021. Var väljer du att njuta?

Registrera ditt Platinum för att ta del av kampanjen.

Noga utvalda restauranger – hitta din favorit
Äntligen säger vi "smaklig måltid". Registrera ditt Platinum för att ta del av erbjudandet. 1 000 kr dras automatiskt av från din faktura efter att du betalat på någon av de utvalda restaurangerna fram till och med 31 december 2021. Du kan spendera hela beloppet på en gång eller dela upp det vid olika tillfällen.

De lokala restauranger som är inkluderade i detta erbjudande är:

STOCKHOLM
Bonnie's
Miss Voon
Paraden Kvarterskrog
Stallmästargården
Taverna Brillo
Wedholms Fisk

GÖTEBORG
SK Mat & Människor
Tranquilo

MALMÖ
Johan P
MJ's
Här är villkoren: https://www.americanexpress.com/con...ments/villkor/fakturakreditering-platinum.pdf

8cc768e9067fafd9141bda1c72e24ff7.png
 

Valley

Medlem
Håller med Skotska ostron är också riktig mumsiga. Men våra svenska västkustars Gigas är bäst. Merroire runt Grebbestad är mina favoriter. Dock har Klemmings Ostron seglat upp och kan rekommenderas.

Så har jag också ett ställe en bit in i Gullmarsfjorden där det vimlar av ostron. Frågan bara vad man gör med mig om jag plockar dem....
Inte säker på om det är kommunen som innehar marken eller om det råkar vara någon privatperson.

Skotska måste jag prova. Får se om det går att beställa.
 

dave.s

Medlem
Det beror väl lite på hur långt in i Gullmarn du dyker, det finns områden långt in i fjorden där det kan bli väl jobbigt att förklara sig om du blir påkommen med att dyka, risken är stor för allvarliga repressalier.

Dock är min uppfattning att du är välbekant med området och har bra koll så jag är inte oroligt i ditt fall, mer om någon blir inspirerad att dyka och gör detta på fel ställe.

OT much?
 
Förutsatt att du bor i/besöker Stockholm och kan utnyttja det. För Malmö/Gbg är det ju fortsatt tunt och max 1000, och ute i landet i övrigt nada.
Det var i jämförelse med £200, men om du bor i UK så förstår jag att du inte tycker det svenska erbjudandet funkar så bra. Jag tror inte Brasserigruppen har någon restaurang där alls.
 
Toppen