Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Wayne

Medlem
Ok tack för era svar! Tidigare när jag köpt biljetter till usa (LA) så har dessa dykt direkt och funnits för 80 000 för plus osv, jag köpte så sent som 2019 till LA på detta sättet. Det måste vara så då att de inte ens har några "riktiga bonusbiljetter" till new york dessa datum alls då därför dyker bara de andra mkt dyrare alternativen upp? Tack för hjälpen, jag letar vidare. :)
 

Wayne

Medlem
Här ser du en sammanställning på de businessplatser som går att boka för 100k poäng t o r (50k med voucher)

SAS business award availability - Travel hacks

tack! :)
en till (dum) fråga: det ser ju ut som det finns skapligt med platser i sept och okt för att sedan vara betydligt mindre under 2022. Släpper sas dessa biljetter mer tätt inpå så man kan förvänta sig att när man gör samma sökning i dec/jan i vinter så kommer det finnas fler i mars/april?
 

palmen

Moderator
tack! :)
en till (dum) fråga: det ser ju ut som det finns skapligt med platser i sept och okt för att sedan vara betydligt mindre under 2022. Släpper sas dessa biljetter mer tätt inpå så man kan förvänta sig att när man gör samma sökning i dec/jan i vinter så kommer det finnas fler i mars/april?
Biljetterna släpps 330 dagar innan och till populära destinationer tar de oftast slut på någon minut (släpps 2 per flight). Sen kan det komma fler biljetter senare, men inget att räkna med. Om det blir fler brukar de komma 90-120 dagar innan.
 

Matore

Medlem
Fråga om ombokning när man påbörjat bonusresa: jag vet att det inte är tillåtet. Ska flyga JTR-WAW-ARN men har fått problem med familjen hemma och skulle behöva bli ombokad till ett tidigare flyg WAW-ARN. Kan LOTs personal på WAW boka om oss till ett tidigare flyg, om man lägger huvudet på sned och ber snällt? Eller hur funkar det?
 

palmen

Moderator
Fråga om ombokning när man påbörjat bonusresa: jag vet att det inte är tillåtet. Ska flyga JTR-WAW-ARN men har fått problem med familjen hemma och skulle behöva bli ombokad till ett tidigare flyg WAW-ARN. Kan LOTs personal på WAW boka om oss till ett tidigare flyg, om man lägger huvudet på sned och ber snällt? Eller hur funkar det?
På flygplatsen när du är incheckad kan de ändra vad som helst. Vad LOT har för rutiner och möjligheter till detta låter jag vara osagt, men det är absolut möjligt teoretiskt.
 
Fråga om ombokning när man påbörjat bonusresa: jag vet att det inte är tillåtet. Ska flyga JTR-WAW-ARN men har fått problem med familjen hemma och skulle behöva bli ombokad till ett tidigare flyg WAW-ARN. Kan LOTs personal på WAW boka om oss till ett tidigare flyg, om man lägger huvudet på sned och ber snällt? Eller hur funkar det?

Det var tillåtet t.o.m. hemresa senast 31/8 som en tillfällig Covid-regel. De kanske förlängt detta. Om du kollar och så är fallet, posta gärna ny info här!
 

Matore

Medlem
Verkar inte finnas några bonusplatser alls ledigt, är det kört då eller är det skillnad när resan är påbörjad och man är incheckad?
 

mha321

Medlem
Verkar inte finnas några bonusplatser alls ledigt, är det kört då eller är det skillnad när resan är påbörjad och man är incheckad?
När du väl är incheckad kan de göra nästa vad som, så vitt jag vet. Men det bör väl i princip bara samma bolag hela vägen om det är mer än en sträcka, annars skiter det sig nog. Men är det samma bolag är det absolut värt att fråga - i värsta fall blir det nej, men i bästa fall blir det ja!
 

GOTBound

Medlem
Rookie fråga: Jag har triggat min första 2-4-1 och den syns när jag loggar in på SAS.se.
Giltighetstiden är Dec 2022, när jag triggar nästa 2-4-1 under 2022 [AMEX Premium], kommer jag då har två giltiga 2-4-1 vouchers eller måste jag först använda upp den första?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen