Senaste nytt

USA stängt, vad göra?

Undrar

Medlem
När du skriver att det knappt finns några resor menar du då rena SAS-bonusresor? Du kan ju även boka med andra Star Alliance-bolag, lite dyrare poängmässigt men det ökar ju valmöjligheterna. 2 personer tur och retur USA med en 2-4-1-voucher kostar med SAS 100 000 poäng. Bokar du en Star Alliance-resa så kostar det istället 130 000 poäng. En Star Alliance resa kan innehålla även SAS. Så om du hittar en resa till USA med SAS kan du boka returen med ett annat Star Alliance-bolag.

Det låter ju lovande, men hur hittar jag dessa resor? När det gäller endast SAS har jag använt awardhacks.se vilket fungerar väldigt bra men hur gör man för att söka med övriga alliansen? Kanske rentav finns någon rolig resa i businessclass till ett land där man blir insläppt.
 

palmen

Moderator
Det låter ju lovande, men hur hittar jag dessa resor? När det gäller endast SAS har jag använt awardhacks.se vilket fungerar väldigt bra men hur gör man för att söka med övriga alliansen? Kanske rentav finns någon rolig resa i businessclass till ett land där man blir insläppt.
United.com (finns tråd med guide) eller Air Canadas hemsida (stämmer ofta överens med vad eurobonus kan boka men inte alltid). Utöver det får du ringa in och fråga för att veta exakt vad som finns
 

Undrar

Medlem
Kommer kanske inte undan SAS telefonkö. Får väl ringa på morgonen och låta telefonen stå i kön under dagen och sen bara hoppas på att kunna komma fram....eller finns någon bättre taktik?
 
Ja du Thornado, bra fråga och jag är lite nyfiken själv. Vet inte om jag vågar ringa SAS och fråga. Men mtp att vouchern bara lever en månad så spelar det nog mindre roll ;)
 

Undrar

Medlem
Kom faktiskt fram. De rådde mig att inte avboka för tidigt för när jag avbokar börjar voucherns förlängda giltighetstid räknas ner. Får väl titta på awardhacks och United Airlines sidor igen.
 

JPE

Medlem
Någon som vet om United har någon funktion för att söka specifikt efter bonusresor förresten?
När du söker efter bonusresor hos United är det några saker att tänka på:
  • Det du ser hos United är bara en fingervisning om vad som kan finnas tillgängligt för Eurobonus
  • Det måste vara Saver Award (bokningsklass (X) i ekonomi och (I) i business/inrikes first i USA)
Business i bilden nedan är inte en Saver Award i och med att andra benet (LHR-EWR) har bokningsklass (JN) och inte (I). Ekonomi däremot är en Saver Award i och med att båda benen har bokningsklass (X).

upload_2021-9-1_15-2-33.png
 
Last edited:
Toppen