Senaste nytt

USA stängt, vad göra?

Undrar

Medlem
Nu fick jag ett mail om "ändring"av flight. De har bokat om oss och ändrat destination från Boston till New York. Lite förvånande....lär väl dock inte komma in i Usa i vilket fall.
 

Corvette

Medlem
Hej!
Sitter i liknande situation. Ha i åtanke att när nu "ändring " av flight kommit så har du 15 dagar på dig att ändra och få bibehålla din voucher som gått ut. Jag missade mina 15 dagar och hoppas dom hinner göra en justering till så jag kan boka om med en väldigt gammal 2-4-1 voucher.
(prata med kundtjänst kring detta nyss så det borde vara aktuell information)
 
Här tror jag dom svar på dom flesta av era frågor
Frågor och svar: Corona och EuroBonus | SAS

Det verkar som dom uppdaterat villkoren igen med förlängda datum till 31 oktober. (1 september för resor inom norden/Europa)
Som jag kan läsa så ska man få tillbaka voucher med 30 dagars giltighetstid.
Angående poäng så verkar det vara så att om det är en SAS bonusresa så kan man använda poäng som gått ut men för 2-4-1 så står inget direkt om poäng om inte resan är inom norden/europa.

Kan också rekomendera den här tråden : https://www.businessclass.se/forum/...-amex-2-4-1-2-för-1-voucher-tråd-2021.100357/
 
Last edited:

Undrar

Medlem
Poängen har lång giltighet, men 30 dagar är ju inte mycket att hurra för vad vouchern beträffar....finns ju knappt några resor att boka.
 

JPE

Medlem
Japp. Finns knappt några resor dock...eller en del 2dagars men det känns ju lite snålt för en transatlantisk resa.
När du skriver att det knappt finns några resor menar du då rena SAS-bonusresor? Du kan ju även boka med andra Star Alliance-bolag, lite dyrare poängmässigt men det ökar ju valmöjligheterna. 2 personer tur och retur USA med en 2-4-1-voucher kostar med SAS 100 000 poäng. Bokar du en Star Alliance-resa så kostar det istället 130 000 poäng. En Star Alliance resa kan innehålla även SAS. Så om du hittar en resa till USA med SAS kan du boka returen med ett annat Star Alliance-bolag.
 
Last edited:
Toppen