Senaste nytt

Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus

Davvelavve

Medlem
Man blir ju rätt trött när man får stå i kö en timma för att få svaret: ingen tillgänglighet efter två sekunder.

För övrigt är ju Danmark tillbaka i normalläge snart, så då är det väl normalt snart igen?
 
Men tanke på att det är så pass svårt och omständigt att boka awards med SAS nu, så kan de vara på sin plats att lästa detta inlägg och kanske påminna SAS om att de kan göra större skada än nytta att svika sina stamkunder…

Kommentar: Kära SAS - Varför går inte lojalitet båda vägarna? | FinalCall.travel Sverige
Fast just awards med SAS är det väl inga problem med? Snarare Star Alliance bokningar som är svårtillgängliga.

Angående artikeln:

”Den sidan kan innehålla länkar till webbplatser som betalar oss provision”

Och det enda positiva i artikeln är att chatflights är bra i vanliga fall samt en länk hur man använder deras tjänster. Även fast artikeln påstår att Chatflights misslyckas, under ett helt år?

Och inte för att vara den som är den, men att ha lagt flera timmar i veckan i ett års tid samtidigt som man har varit extremt/väldigt flexibel, samt tagit hjälp av proffs som även dom har misslyckats, låter väl lite i värsta laget? Är det många av er som känner igen er i denna beskrivning?

Jag vet att skribenten finns här bland oss, så jag tvivlar inte på äktheten i artikeln, jag tycker dock att detta låter som ett extremfall, eftersom vad jag hört så kan Chatflights i stort sätt alltid hitta bonusresor.

Missförstå mig rätt: jag tycker att det är kass tillgänglighet på Star Alliance awards via Eurobonus, och att det är omständigt att försöka boka dom. Men jag upplever det inte lika jävligt som artikeln beskriver.
 
Last edited:

toer00

Medlem
Fast just awards med SAS är det väl inga problem med? Snarare Star Alliance bokningar som är svårtillgängliga.

Angående artikeln:

”Den sidan kan innehålla länkar till webbplatser som betalar oss provision”

Och det enda positiva i artikeln är att chatflights är bra i vanliga fall samt en länk hur man använder deras tjänster. Även fast artikeln påstår att Chatflights misslyckas, under ett helt år?

Och inte för att vara den som är den, men att ha lagt flera timmar i veckan i ett års tid samtidigt som man har varit extremt/väldigt flexibel, samt tagit hjälp av proffs som även dom har misslyckats, låter väl lite i värsta laget? Är det många av er som känner igen er i denna beskrivning?

Jag vet att skribenten finns här bland oss, så jag tvivlar inte på äktheten i artikeln, jag tycker dock att detta låter som ett extremfall, eftersom vad jag hört så kan Chatflights i stort sätt alltid hitta bonusresor.

Missförstå mig rätt: jag tycker att det är kass tillgänglighet på Star Alliance awards via Eurobonus, och att det är omständigt att försöka boka dom. Men jag upplever det inte lika jävligt som artikeln beskriver.

Men bortsett från om CF hittar platser eller inte, så har nog SAS försvårat oerhört med för oss alla genom att ta bort on-line bokningen… och i sak ligger det väl en hel del i skribentens budskap om lojaliteten inte är dubbelriktad…?
 

ekf

Medlem
Men bortsett från om CF hittar platser eller inte, så har nog SAS försvårat oerhört med för oss alla genom att ta bort on-line bokningen… och i sak ligger det väl en hel del i skribentens budskap om lojaliteten inte är dubbelriktad…?
Utan att ha läst artikeln så kan man ju krasst konstatera att ett lojalitetsprogram primärt är till för ägaren av programmet, inte medlemmarna... det tycker jag att man ska komma ihåg. Så ju längre man har sina poäng innestående hos lojalitetsprogrammet, desto större är risken att poängen tappar i värde. Det har vi sett exempel på tidigare.

Med det sagt så tror inte jag att så många på det här forumet är glada i att onlinebokningen/sökningen är stängd... så du predikar lite för de redan frälsta så att säga... SAS kommer att öppna upp möjligheten igen när de själva anser att de har en marknadsmässig anledning att göra så, inte för att du eller jag tycker att det är orättvist.
 

toer00

Medlem
Utan att ha läst artikeln så kan man ju krasst konstatera att ett lojalitetsprogram primärt är till för ägaren av programmet, inte medlemmarna... det tycker jag att man ska komma ihåg. Så ju längre man har sina poäng innestående hos lojalitetsprogrammet, desto större är risken att poängen tappar i värde. Det har vi sett exempel på tidigare.

Med det sagt så tror inte jag att så många på det här forumet är glada i att onlinebokningen/sökningen är stängd... så du predikar lite för de redan frälsta så att säga... SAS kommer att öppna upp möjligheten igen när de själva anser att de har en marknadsmässig anledning att göra så, inte för att du eller jag tycker att det är orättvist.
Tjaa den krassa verkligheten är väl så…
 

Jonas C

Medlem
En stor del av problemet ligger också i hur lätt det är att tjäna stora mängder poäng, därav blir svårigheten att hitta bonusresor en naturlig konsekvens. SAS Amex Elite är extremt poppis (även utanför BC och poängnördskretsarna). Alternativet skulle vara att man höjde poängpriserna kraftigt och då tappar poängen betydligt mer värde oavsett om det förenklar möjligheten att boka bonusresor eller inte.
 
Under pandemin har ju många bolag dragit ner antal avgångar kraftigt. Vi får hoppas att många bolag öppnar upp fler linjer igen och att antal awards då ökar. Tex Thai 2 ggr/dag till BKK och SQ till SIN, gör ju stor skillnad från ARN.
 
Toppen