Senaste nytt

När kommer de renoverade X2000-tågen?

Sir Lemon

Medlem
Vet inte om jag ska ta detta positivt eller negativt med tanke på att du inte berättar vem som leder med 1-0 :D
Positivt. Gillade inte vår broders instinktiva anti-fackliga ådra. Jag gör dock ett undantag när gäller danska SAS-facken. De är bara för mkt. Men nu var det ju den svenska tågpersonal som fick sig en för min smak lite för instinktiv släng och då uppskattades din lite humoristiska syrliga reflexion. ;)
 
Positivt. Gillade inte vår broders instinktiva anti-fackliga ådra. Jag gör dock ett undantag när gäller danska SAS-facken. De är bara för mkt. Men nu var det ju den svenska tågpersonal som fick sig en för min smak lite för instinktiv släng och då uppskattades din lite humoristiska syrliga reflexion. ;)
upload_2021-8-28_12-55-49.png
 

rsimon

Medlem
Lite 90-talsnostalgi med denna reklam för X2000:

Härligt med fax, trådlös telefon m.m. Förutom att alla fick måltid vid platsen fick man låna hörlurar utan kostnad i första klass till radio och det klassiska musikprogrammet (bilstereo med cd ombord var tekniken här!).

Musikproducenten gjorde programmet särskilt för SJ och spelade in prator mellan låtarna. Senare ersattes dessa av ett programblad på internet för den intresserade.
 

apknug

Medlem
Positivt. Gillade inte vår broders instinktiva anti-fackliga ådra. Jag gör dock ett undantag när gäller danska SAS-facken. De är bara för mkt. Men nu var det ju den svenska tågpersonal som fick sig en för min smak lite för instinktiv släng och då uppskattades din lite humoristiska syrliga reflexion. ;)
Instinktivt?

Det är defacto facket som har har hindrat återinförandet av varm mat i 1 klass. Gå gärna in i 2a klass (bistron) och titta på den "varma" maten där också, sätter ribban en del....

Det får ni gärna tycka är bra, det krävs troligen minst utbildning till glasblåsare eller stålverksarbetare för att hantera dessa glödande folieformar.

Fortsätt att stödja visionen! Vi ses på barrikaderna!
 

perhall

Medlem
Lite 90-talsnostalgi med denna reklam för X2000:

Härligt med fax, trådlös telefon m.m. Förutom att alla fick måltid vid platsen fick man låna hörlurar utan kostnad i första klass till radio och det klassiska musikprogrammet (bilstereo med cd ombord var tekniken här!).

Musikproducenten gjorde programmet särskilt för SJ och spelade in prator mellan låtarna. Senare ersattes dessa av ett programblad på internet för den intresserade.
Minns även när SJ skulle förbättra 100 punkter, eller om det var 65, varav det mesta var nonsens. Men de lyckades få in en telefon i 2kl-delen på 80-talsvagnarna. Måste varit 1983 ca..
 
Toppen