Senaste nytt

Lunar Way

hco

Medlem
Tack för informationen om att betala räkningar, en funktion som är väldigt osäker idag med Revolut.

Ja, det var Revoluts förändringar som föranledde att jag började se mig omkring.

Så här ser min process ut, vill gärna ha en fintech bank som har euro-valutakonto och möjlighet att betala räkningar så att man slipper några steg.

Lunar har EUR också men inget som jag tittat närmare på. Vet inte hur det ser ut med avgifter.

Betala räkning (BG/PG)

Notera att Lunar (vad jag förstår) i dagsläget bara kan föra över till konton som anges med clearing+kontonummer. BG-nummer går väl inte att ange på det formatet? Vet inte om det finns något sätt (kanske någon kunnigare vet?).
 

mha321

Medlem
Det finns ingen koppling från bg nummer till kontonr/clearing som går att räkna fram, de är helt oberoende. Däremot kan du enkelt få både konto och clearing ur ett IBAN nummer utan problem.
 
  • Gilla
Reactions: hco

hco

Medlem
Det finns ingen koppling från bg nummer till kontonr/clearing som går att räkna fram, de är helt oberoende. Däremot kan du enkelt få både konto och clearing ur ett IBAN nummer utan problem.

Just det, det är så jag trodde det var. Tack. De räkningar jag betalat genom Lunar plockade jag ut clearing+konto från angivet IBAN.
 

veloraptor

Ny medlem
Notera att Lunar (vad jag förstår) i dagsläget bara kan föra över till konton som anges med clearing+kontonummer. BG-nummer går väl inte att ange på det formatet? Vet inte om det finns något sätt (kanske någon kunnigare vet?).

Aj, då var Lunar inte mycket bättre än Revolut på den fronten.
Vet att Wise(Transwise) förr i tiden hade support för Bankgiro, men tyvärr inte längre.

Tack för förklaringen :)
 
  • Gilla
Reactions: hco

Samosaguas

Medlem
Fick mejl att Lunar kör en värvningskampanj. 100 kronor till den som värvas och den som värvar.

Oavsett vem du bjuder in, så får ni båda 100 kr.*

Detta ska DU göra:
  1. Kopiera din länk nedan
  2. Skicka länken till din vän
  3. Du får 100kr per vän som beställt ett kort innan 31/8 (upp till 3 vänner)*
 

Samosaguas

Medlem
Fick mejl att Lunar kör en värvningskampanj. 100 kronor till den som värvas och den som värvar.

Oavsett vem du bjuder in, så får ni båda 100 kr.*

Detta ska DU göra:
  1. Kopiera din länk nedan
  2. Skicka länken till din vän
  3. Du får 100kr per vän som beställt ett kort innan 31/8 (upp till 3 vänner)*
Fanns lite mer info som kommer här:

Detta ska din vän göra:

Trycka på länken som hen fått från dig
Registrera sig hos Lunar och beställa ett kort innan den 31/8
Din vän får 100 kr på sitt konto*

Viktigt! Din vän ska klicka på länken via sin mobil för att ta emot 100 kr.

Bästa hälsningar,

Mats på Lunar

* Vi sätter in 100 kr på din väns och ditt Lunar-konto om din vän har beställt ett kort senast den 31/8/2021. Pengarna blir överförda senast den 10:e bankdagen efterföljande månad och du och din vän kan ta ut dem eller använda dem med era Lunar-kort. Din vän kan bara ta emot 100 kr en gång. Du kan bjuda in hur många du vill - men du kan endast mottaga 100 kr för de 3 första vännerna du bjuder in (alltså max 300 kr). Det är helt utan förpliktelser både för dem och dig. Beroende på dina individuella omständigheter kan du eventuellt ha en skyldighet att ta upp de utbetalda beloppen till beskattning i din inkomstdeklaration. Det samma gäller för de du bjuder in till Lunar. Lunar rekommenderar att du stämmer av skattekonsekvenserna med din skatterådgivare.
 

Samosaguas

Medlem
Ytterligare en värvningskampanj från Lunar:

Det är Mats från Lunar som skriver till dig för att leverera kanske dagens bästa nyhet.

I juni fick du ett erbjudande från mig och mitt team: Bjud in 3 vänner och få 500 kr som ett tack från oss. Det var ett erbjudande som ni var många som använde. Och det förstår vi verkligen! För vad är bättre än att hjälpa en vän att få råd till mer - OCH få pengar för det?

...därför har vi nu sett till att du igen får 500 kr när du bjuder in 3 vänner. Naturligtvis får varje vän 150 kr.
Mina vänner var superglada över att jag bjöd in dem. Vill du inte göra samma sak för dina vänner?

Detta ska DU göra:
  1. Kopiera din länk nedan
  2. Skicka länken till din vän
  3. Du får 500 kr när 3 vänner har blivit Lunar-användare och beställt sitt kort*
Detta ska din vän göra:
  1. Trycka på länken som hen fått från dig
  2. Registrera sig hos Lunar och beställa ett kort innan den 30/9
  3. Din vän får pengarna på sitt konto
Viktigt! Din vän ska registrera sig via din personliga länk för att få de 150 kronorna.

Bästa hälsningar,
Mats på Lunar
 

CardKing

Medlem
Har varit ganska reserverad mot nya uppstickare och digitala banker överlag.
Slagit dövörat till och blundat för det mesta men har börjat kolla på befintliga kort inför 2022.


Lunar är registrerat i danmark.
Ca 300 000 användare



Någon som har Lunar PRO ?
Det verkar ganska intressant med bland annat villkoren:

"Shoppa på utländska hemsidor och i butiker i hela världen utan valutaavgifter - och ta ut kontanter utan uttagsavgifter"


Årsavgiften blir då 1788kr.
Andra kreditkort som har detta är bla:

Forex
Revolut
P.F.C


Andra aspekter som just jag överväger och har med i parametrarna är:


"Gratis insättningar via kort och Swish"

"Virtuella kort för onlineshopping"
 

Flyer722

Medlem
Fick en inbjudan, står att Lunars standardkort (gratiskortet) inte har någon valutaväxlingsavgift eller uttagsavgift.
 

helgonet

Medlem
Jag beställde standardkortet idag inför kommande resor i Sydamerika, där Visa ibland är enda accepterade betalningsmedel utöver cash. Ska bli intressant att testa kortet.
 
Toppen