Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

GOTBound

Medlem
Information till AMEX: 4/5 av potentiella kunder bor utanför Stockholm. 8 av 8 är stockholmskrogar. Vilket skämt för oss som bor i andra städer.....
Instämmer till 100%!
Söndag till torsdag eliminerar ju också möjligheten för oss utanför Stockholm som ibland väljer att lägga in en nöjes-weekend i staden [även om jag förstår anledningen till söndag-torsdag] att nyttja erbjudandet. Knappast att jag tar flyget eller tåget upp en vardag för att äta en gratis lunch/middag bara för jag kan. Det skulle vara en söndagslunch innan hemfärd det om det hinns med i så fall.

Det bör inte var svårt för AMEX att i alla fall hitta en resturang i respektive stad ex Göteborg eller Malmö. Känslan är att AMEX inte orkar styra upp ngt utanför Stockholm, viljan saknas helt enkelt.

FYI: jag kommer givetvis inte avsluta mina kort hos AMEX i affekt utöver en utebliven gratis lunch tre gånger om året ;).
 
Last edited:

GOTBound

Medlem
Instämmer till 100%!
...Knappast att jag tar flyget eller tåget upp en vardag för att äta en gratis lunch/middag bara för jag kan...

Vad är det jag skrev i det tidigare inlägget egentligen, helt fel!

Givetvis planerar jag och min vän/granne J [som också har AMEX Plat] in en valfri veckodag då vi flyger Ryanair för 39 kr t&R GOT-ARN, tränger oss längst fram i priority security kön viftandes med våra Platkort på GOT, springer till Vinga lounge där vi med våra AMEX erhållna Priority Pass gästar med oss varsin random passagerare från terminalen, för att mer eller mindre tömma Vinga på dryck och snacks.

Vi transporterar oss från ARN till Stockholm [jag förutsätter att det finns något bra 2-4-1 på ARN Express annars blir det lokaltrafik], jag bjuder på tvårätters lunch hos Prinsen och J bjuder på tvårätters middag hos Ricordi, omgruppering till ARN där vi än en gång viftandes med våra Platkort tränger oss längst fram i prio security kön innan vi äter ytterligare en middag på Pontus, my treat, varvid J gästar in mig med sitt Priority Pass till Norrsken lounge där vi än en gång tömmer en lounge på dryck och snacks.

Glada och mätta landar vi framåt kvällen på GOT.

Givetvis kan vi ju självklart tänja på reglerna, för det gör ju alla ändå liksom, och maximera svineriet genom att även hämta ut Lounge-to-Go på GOT och ARN, AMEX kollar ju aldrig sådant ändå, när vi ändå är igång så tar vi en sväng förbi Centralen i Sthlm, köper en full refundable SJ biljett till Göteborg för att hämta ut sallad och dryck på Espresso House, när vi fått våra matpaket bokar vi givetvis av tågbiljetten, Espresso House görs med fördel mellan lunchen och middagen, ett mellanmål helt enkelt. Eftersom vi får både varm och kall dryck sparas den kalla drycken med fördel till middagen eftersom dryck inte ingår i Dining by AMEX.
 
Last edited:

Dawes

Medlem
Vad är det jag skrev i det tidigare inlägget egentligen, helt fel!

Givetvis planerar jag och min vän/granne J [som också har AMEX Plat] in en valfri veckodag då vi flyger Ryanair för 39 kr t&R GOT-ARN, tränger oss längst fram i priority security kön viftandes med våra Platkort på GOT, springer till Vinga lounge där vi med våra AMEX erhållna Priority Pass gästar med oss varsin random passagerare från terminalen, för att mer eller mindre tömma Vinga på dryck och snacks.

Vi transporterar oss från ARN till Stockholm [jag förutsätter att det finns något bra 2-4-1 på ARN Express annars blir det lokaltrafik], jag bjuder på tvårätters lunch hos Prinsen och J bjuder på tvårätters middag hos Ricordi, omgruppering till ARN där vi än en gång viftandes med våra Platkort tränger oss längst fram i prio security kön innan vi äter ytterligare en middag på Pontus, my treat, varvid J gästar in mig med sitt Priority Pass till Norrsken lounge där vi än en gång tömmer en lounge på dryck och snacks.

Glada och mätta landar vi framåt kvällen på GOT.

Givetvis kan vi ju självklart tänja på reglerna, för det gör ju alla ändå liksom, och maximera svineriet genom att även hämta ut Lounge-to-Go på GOT och ARN, AMEX kollar ju aldrig sådant ändå, när vi ändå är igång så tar vi en sväng förbi Centralen i Sthlm, köper en full refundable SJ biljett till Göteborg för att hämta ut sallad och dryck på Espresso House, när vi fått våra matpaket bokar vi givetvis av tågbiljetten, Espresso House görs med fördel mellan lunchen och middagen, ett mellanmål helt enkelt. Eftersom vi får både varm och kall dryck sparas den kalla drycken med fördel till middagen eftersom dryck inte ingår i Dining by AMEX.
Haha, underbart, om jag någonsin behöver provtrycka ett lojalitetsprogram så vet jag vem jag ska kontakta
 

dave.s

Medlem
"Restauranger för finsmakaren.
Vi har noga valt ut toppkrogar för dig..."

Dåligt och falskt formulerat för att beskriva samarbetet med Brasseriegruppen. Väldigt onödigt att skriva så enl mig. Smart av BG iaf, de dras av en del (nya) problem på sistone och har just genomgått konstruktion så tanken är sannolikt att detta ska hjälpa.

Har själv undvikt de pga konsekvent låg nivå men får ge det en till chans nu utan för stor insats hehe. Zink är ändå lite intressant.
 
  • Gilla
Reactions: fcx

palmen

Moderator
Information till AMEX: 4/5 av potentiella kunder bor utanför Stockholm. 8 av 8 är stockholmskrogar. Vilket skämt för oss som bor i andra städer.....
Även om 80% av potentiella kunder bor utanför Stockholm så skulle jag gissa att säkert omkring 80% av befintliga kunder bor i "Stockholmsområdet". Detta är ingen kampanj för att värva nya personer, även om det säkert finns en och annan som kommer överväga kortet nu.

Sen kan jag personligen hålla med om att det kunde väl åtminstone finnas åtminstone en restaurang i Göteborg och Malmö också.
 

Hafermann

Medlem
Ruskigt dåligt att det bara gäller Stockholm. Har kunnat köpa tidigare att en majoritet av förmånerna som erbjuds har fokuserat på Stockholm. Men som det är för tillfället är det i princip noll erbjudanden som ger oss utanför Stockholm något vettigt.
 
Även om 80% av potentiella kunder bor utanför Stockholm så skulle jag gissa att säkert omkring 80% av befintliga kunder bor i "Stockholmsområdet". Detta är ingen kampanj för att värva nya personer, även om det säkert finns en och annan som kommer överväga kortet nu.

Sen kan jag personligen hålla med om att det kunde väl åtminstone finnas åtminstone en restaurang i Göteborg och Malmö också.

Alternativt ge dining-credits som kan användas på valfri restaurang som tar amex. Dock inget problem för mig som relativt ofta är i stockholm ändå.
 
Toppen