Senaste nytt

Avbokning med 72 timmars regeln och betalning med voucher

pedantic

Medlem
@Homer var i samma situation, hade två avbokningar båda betalda med tidigare SAS Travel Vouchers.

För ena fick jag email med "Travel Voucher confirmation" inom en timme och jag kunde hämta ner vouchern i PDF strax därefter.

Den andra fick jag också "Travel Voucher confirmation" samma dag men det dröjde med mailet för "Download SAS Travel Voucher", jag chattade med SAS efter en vecka och fick besked om att den hanterades manuellt och det kunde ta upp till 14 dagar. Veckan efter fick jag mailet om nerladdning (dag 10).
 
Är det fler som upplevt | SAS som buggig ?
Jag har en voucher som går ut i November-21 där det står "This voucher is no longer available" . Laddar om sidan och fyller i samma presentkort och då är den texten borta.
Ska boka en resa och efter massa försök med att logga in och stega vidare i bokningsflödet når jag betalningssidan som saknar all form av styling, CSS:en verkar ha gått och gömt sig.
Fyller i presentkortsnumret och nu står det att den ska gå ut i Maj-22.

Någon mer som har haft strul med detta ?
Vilken sida kan man lita på , nästa alternativ är att ringa SAS och extrakolla innan jag bokar då jag har ett annat presentkort som går ut April-22

Edit: Jag har laddat om sidan och tömt cache, provat Chrome och Safari på Mac
Screenshot 2021-08-24 at 16.01.48.png
 
Last edited:

Mr Basic

Medlem
Jag har en voucher som går ut i November-21

och nu står det att den ska gå ut i Maj-22
Detta kanske jag känner till? Hade en travel voucher (återbetalbar) som gick ut 31/5 och när jag kollade hade utgångsdatum ändrats till 30/11, varpå jag trodde SAS försökte smita undan att behöva betala ut. Ringde och fick reda på att SAS förlängt giltighetstiden med 6 mån (men det gick fortfarande att begära ut cash from 31/5).
 
Detta kanske jag känner till? Hade en travel voucher (återbetalbar) som gick ut 31/5 och när jag kollade hade utgångsdatum ändrats till 30/11, varpå jag trodde SAS försökte smita undan att behöva betala ut. Ringde och fick reda på att SAS förlängt giltighetstiden med 6 mån (men det gick fortfarande att begära ut cash from 31/5).

Visste inte (glömt bort) att jag kunde begära ut presentkorten i pengar, Tack för du sa det !
Men jag är osäker på om jag verkligen har "återbetalbara" presentkort så istället för att behöva kontakta SAS så bokar jag bara resan som jag tänkte , det är ju fri ombokning så går det inte att åka får jag bara flytta den. Nu är det bara vänta på att hemsidan ska läka och bli användbar så jag kan boka...
 

Mr Basic

Medlem
Visste inte (glömt bort) att jag kunde begära ut presentkorten i pengar, Tack för du sa det !
Men jag är osäker på om jag verkligen har "återbetalbara" presentkort så istället för att behöva kontakta SAS så bokar jag bara resan som jag tänkte , det är ju fri ombokning så går det inte att åka får jag bara flytta den. Nu är det bara vänta på att hemsidan ska läka och bli användbar så jag kan boka...
Det finns två olika typer av travel vouchers.
1. Återbetalbara efter 1 år (fick man när SAS själva ställde in flight).
2. Ej återbetalbara efter 1 år (fick man om man själv valde att avboka)
 
Toppen