Senaste nytt

Champagnetråden

GOTBound

Medlem
Visa bifogad bild 120425
Emile Leclère Les Longues Sentes
Butelj nr 926.
Doft av jäst, gröna äpplen och en hint av vitpeppar ned en smak av gröna äpplen som gick över till rabarber och grapefrukt, en viss marsipan-nyans i eftersmaken.

Efter sedvanliga 10-15 minuter i rumstemperatur när kylan avtar så tillkommer en viss alkoholsmak/ spritighet i smakpaletten.
Vinet är aggressiv i bubblorna.

Ikväll avnjöts vinet som aperitif innan middagen, vilket är vinets rätta element. Jag kan tänka mig att detta vin passar bra som en introduktion till champagnvärlden. Ett bra aperitif-vin helt enkelt.
B52078FD-B060-4F53-8E1F-28E84699568E.jpeg

Emile Leclère Les Longues Sentes
Butelj nr 922.
[Fedags]kvällen bjöd på den tredje buteljen, nr 922.
Vinet avnjöts som aperitif utan tillbehör vilket jag och Mrs. GOTBound konstaterar är vinets rätta element.
 

squeezen

Medlem
0041B217-0270-4B35-9AAD-428C9ECBEB74.jpeg

denna dök i nån reklam i inboxen, har panelen någon åsikt?
Bra som bubbel till lite snacks och måltid bestående av fisk och skaldjur månne?
 

rsimon

Medlem
denna dök i nån reklam i inboxen, har panelen någon åsikt?
Bra som bubbel till lite snacks och måltid bestående av fisk och skaldjur månne?

Nja, håller nog inte med om att 3,6 är ett extremt lågt betyg.

Har noterat massor med gula äpplen och mycket brödig.

Ganska snäll och rund som jag minns den. Dosage är 7 gram/liter. 329 är ett OK pris på Skurkbolaget men skulle inte betala mer.
 

Rickard_O

Medlem
Nja, håller nog inte med om att 3,6 är ett extremt lågt betyg.

Bara för att inte missförstå, anser du att själva vinet håller högre nivå än 3.6 eller att 3.6 inte är ett extremt lågt betyg?

Jag kanske var lite förhastad med mitt påstående att 3.6 är "extremt lågt", men när viner i den här prisklassen har så låga betyg anser jag det nästintill "extremt".
 
Toppen