Senaste nytt

Fick inte min garanterade förmån på Strawberry

intuition

Medlem
Den där rutinen kan man ju rätt enkelt automatisera - en mail-regel som triggar på bekräftelse-mailet och som lägger på ditt standardsvar. Man får iofs inte med vilken kategori som är tillgänglig, men man kan ju skriva något anpassat till det.

Återrapportera gärna hur det går. Jag har varit lite sugen på att göra så, just eftersom kundtjänst ett antal gånger svarat mig att det visst ska uppgraderas och att de gärna kolla på befintliga bokningar så att det blir rätt.

Sedan är det ju helt knas att man ska behöva påminna för att få det som programmet garanterar. Plus att från tid till annan har man ju rätt många bokningar. Ligger man med 10-20 framtida bokningar är det helt enkelt för struligt att behöva hålla koll på vad som är uppgraderat och inte.

Alternativt får man börja boka allt över telefon.
 

andreas

Medlem
Den där rutinen kan man ju rätt enkelt automatisera - en mail-regel som triggar på bekräftelse-mailet och som lägger på ditt standardsvar. Man får iofs inte med vilken kategori som är tillgänglig, men man kan ju skriva något anpassat till det.

Återrapportera gärna hur det går. Jag har varit lite sugen på att göra så, just eftersom kundtjänst ett antal gånger svarat mig att det visst ska uppgraderas och att de gärna kolla på befintliga bokningar så att det blir rätt.

Sedan är det ju helt knas att man ska behöva påminna för att få det som programmet garanterar. Plus att från tid till annan har man ju rätt många bokningar. Ligger man med 10-20 framtida bokningar är det helt enkelt för struligt att behöva hålla koll på vad som är uppgraderat och inte.

Alternativt får man börja boka allt över telefon.

Jag har hittills gjort fyra bokningar som jag vidarebefordrat till kundtjänst. Ingen återkoppling än. Håller med dig om att det blir ett mycket onödigt moment och svårt att överblicka. Som du säger så hade det varit allra enklast med att boka över telefon men då tappar jag refunder-möjligheten. Från min sida blir det istället någon form av utnötningskrigföring mot kundtjänst.

Är vi fler som "gör som kundtjänst säger" så kanske en automatiserad tjänst blir mer prioriterad att införa?
 

Mr Basic

Medlem
Lite OT men visar hur NC krånglar till allt (i onödan?) gällande värdechecken man får som Guld/Platinum. o_O
•Quality Hotel Vänersborg - fick endast användas till färdiga mackor och läsk (i en separat kyl)
•Clarion Collection Skövde - ingen check (korrekt enligt villkoren)
•Clarion Hotel Grand Helsingborg - minst förrätt
•Quality Hotel Grand Kristianstad - allt utom alkohol
 
  • Gilla
Reactions: hco
Lite OT men visar hur NC krånglar till allt (i onödan?) gällande värdechecken man får som Guld/Platinum. o_O
•Quality Hotel Vänersborg - fick endast användas till färdiga mackor och läsk (i en separat kyl)
•Clarion Collection Skövde - ingen check (korrekt enligt villkoren)
•Clarion Hotel Grand Helsingborg - minst förrätt
•Quality Hotel Grand Kristianstad - allt utom alkohol

”7.6.3 Vid övernattning på Clarion Hotel®, Quality Hotel™ och våra fristående hotell får medlemmen en restaurangkupong per natt till ett värde av 35 kr eller 4 EUR per natt. Kupongen erhålls i Nordic Choice Hotels app (på hotell hotell som inte är kopplade till appen erhålls fysisk voucher) och kan lösas in mot mat eller dryck i hotellrestaurangen (ej sprit eller tobak). För att nyttja kupongen för alkohol krävs samtidigt köp av mat. På Quality Hotel™ kan kupongen också användas till ett urval av mat och dryck från Petite X. Kupongen är datummärkt och gäller endast under angivet datum, de kan inte ackumuleras eller lösas in till kontanter och det erbjuds ingen växel. På Comfort Hotel®, Hotell Brosundet och de Collection-hotell som finns inom Clarion Hotel® erhålls ingen restaurangkupong. På de hotell där restaurangen på hotellet drivs av extern part erhålls inte restaurangkupong.”

Mat måste köpas om man vill använda det för alkohol.
 

Mr Basic

Medlem
7.6.3 Vid övernattning på Clarion Hotel®, Quality Hotel™ och våra fristående hotell får medlemmen en restaurangkupong per natt till ett värde av 35 kr eller 4 EUR per natt. Kupongen erhålls i Nordic Choice Hotels app (på hotell hotell som inte är kopplade till appen erhålls fysisk voucher) och kan lösas in mot mat eller dryck i hotellrestaurangen (ej sprit eller tobak). För att nyttja kupongen för alkohol krävs samtidigt köp av mat. På Quality Hotel™ kan kupongen också användas till ett urval av mat och dryck från Petite X. Kupongen är datummärkt och gäller endast under angivet datum, de kan inte ackumuleras eller lösas in till kontanter och det erbjuds ingen växel. På Comfort Hotel®, Hotell Brosundet och de Collection-hotell som finns inom Clarion Hotel® erhålls ingen restaurangkupong. På de hotell där restaurangen på hotellet drivs av extern part erhålls inte restaurangkupong.”

Mat måste köpas om man vill använda det för alkohol.
Kanske var jag som var otydlig men det var inte alkoholen jag var ute efter, där var samtliga hotell ensade. Ville visa på hur svårt det är (som trogen kund) att veta vad man får köpa och inte? I exemplen jag nämnde kunde man t ex i Kristianstad köpa chips, kexchoklad osv, allt utom alkohol.
I Vänersborg fick jag bara köpa färdiga mackor och läsk, chips och choklad fick jag inte köpa.
Till sist Helsingborg, där krävdes att jag köpte minst en förrätt, chips fick jag inte köpa (oklart om de hade ngn choklad).
Alkohol fick inte köpas någonstans så det var klart och tydligt. Punkt 7.6.3 tycker jag inte skapade ngn större klarhet i det jag påtalade.
 
Kanske var jag som var otydlig men det var inte alkoholen jag var ute efter, där var samtliga hotell ensade. Ville visa på hur svårt det är (som trogen kund) att veta vad man får köpa och inte? I exemplen jag nämnde kunde man t ex i Kristianstad köpa chips, kexchoklad osv, allt utom alkohol.
I Vänersborg fick jag bara köpa färdiga mackor och läsk, chips och choklad fick jag inte köpa.
Till sist Helsingborg, där krävdes att jag köpte minst en förrätt, chips fick jag inte köpa (oklart om de hade ngn choklad).
Alkohol fick inte köpas någonstans så det var klart och tydligt. Punkt 7.6.3 tycker jag inte skapade ngn större klarhet i det jag påtalade.

Chips och godis får man inte köpa med kupongen. Undantag att det accepterar men inte enligt villkoren.
 

Mr Basic

Medlem
Chips och godis får man inte köpa med kupongen. Undantag att det accepterar men inte enligt villkoren.
Man får alltså endast köpa mat och/eller dryck för kupongen (alkoholhaltig dryck endast tillsammans med mat)? Varför skriver man då ”ej tobak” i villkoren, ingen NC-restaurang har väl tobak på menyn? :eek:

@Fikaärfint
Du har säkert rätt men det upplevs fortfarande rörigt att det hanteras så olika.
 
Toppen