Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Senator

Moderator
Hotell: Hilton Slussen Stockholm
Datum: 23-25 juli fördelat på två bokningar
Bokat: Queen standard
Uppgradering: Executive King with view
Status: Lifetime Diamond
Rate: 760kr första natten, 1.188kr andra natten.

Jag bokade två nätter till min bror under bröllopshelgen, satte honom som gäst två sen ringde ner och talade med receptionen som tyckte det var helt fair. Omhändertagen som om det var jag. Bokningarna kopplade dagen innan ankomst.

Hotell: Hilton Sorrento Palace
Datum: 28:e juli till 2:e augusti
Bokat: King Hill View
Uppgradering: Triple Executive with Sea View
Status: Lifetime Diamond
Rate: 188.000 Points, 47.000 per natt, 5:e natten gratis

Exakt den rumskategori vi vill ha. Det finns tre våningar högre upp med balkonger, men här är det ett tak ovanpå huvudbyggnaden som som Junior kan springa på. Innan barn hade vi nog önskat något annan, men nu är det perfekt! En 200 x 200cm säng till oss, och en 140 x 200cm till honom.
 
Hotell: Hilton Stockhom Slussen
Datum: 6-8 aug
Bokat: Queen Rrom
Uppgradering: Twin Room with view
Status: HHG

Slussen fortsätter köra med sina fejkuppgraderingar istället för riktiga uppgraderingar.

Såg innan incheck i appen att jag fått ett twinroom. Frågade vid incheck varför dom inte uppgraderat till executive. Fullt var svaret, trots att det gick att boka sånna rum då. Bad istället om att få ett queenroom mot baksidan som jag bokat, då jag tycker vägen utanför är störig. Som nån slags kompensation, på deras initiativ, fick jag ändå loungeaccess och drinkvouchers. Det lönar sig att vara tydlig med vad man vill.
 

nissefalk

Medlem
Hotell: Rome Cavalieri a Waldorf Astoria Hotel
Datum: 1-3 Augusti
Bokat: King Deluxe
Uppgradering: King Deluxe with Private park view
Status: Diamond
Rate: Första natten AMX Aspire fri natt, andra natten 303 EUR inklusive skatter.

Trevligt hotel om än lite avsides, de hade shuttlebus in mot stan, ingen lounge access för Diamond men frukost ingick för HHD, rummet var inte klart när vi kom vid 13:45 så hängde vid poolen en timme så det var ok.
 

TP12

Medlem
Hotell: Waldorf Astoria Dubai Palm Jumeirah
Datum: 22-28 Augusti
Bokat: Pearl Club Sea View King Room
Uppgradering: Pearl Club Suite
Status: HHD

Kort fråga om denna - funderar på samma i november nämligen. Är Pearl Club värt det? Hade Imperial Club på WA i Rom förra året med utifrån covid så var det väldigt begränsad service. Ser att många Hilton i Dubai inte har sin exec lounge öppen.
 
Toppen