Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Jonas C

Medlem
Är det någon som vet, ifall det vid något tillfälle har varit möjligt att boka 2 passagerare på samma flygning i Lufthansa First med Eurobonus/AMEX 2-4-1 voucher?

Tack på förhand!
Kollade FRA-GRU i First på flera datum på Awardfares med minst 5 platser. Inte en enda plats förutom den 15 Aug FRA-GRU där det fanns 7 bonusplatser i på Awardfares och 2 platser som SAS kunde boka. Bara att hugga dessa två om ni vill iväg på en spontantur till Brasilien på söndag.
 

Nahoj

Medlem
Kollade FRA-GRU i First på flera datum på Awardfares med minst 5 platser. Inte en enda plats förutom den 15 Aug FRA-GRU där det fanns 7 bonusplatser i på Awardfares och 2 platser som SAS kunde boka. Bara att hugga dessa två om ni vill iväg på en spontantur till Brasilien på söndag.

Var offline ett tag, men stort tack ändå för informationen. Uppskattar det verkligen. :) Intressant med information om att det de facto ibland går att boka minst 2 platser i Lufthansa first.:rolleyes:
 

P-L

Medlem
Jag sitter och planerar en First-resa åt svärföräldrarna med Lufthansa till våren 2022 och har lite funderingar. Jag är fullt medveten om att det är 14 dagar innan (knappt det enligt awardfares) som gäller så tanken är att boka business nu och försöka boka om när det väl gäller. Då de gärna vill börja planera i god tid så vill jag gärna spika stad omgående (själv har man ju valt destination efter vad som funnits i F men vi är ju alla olika :)). Frågorna är således:

1) Vilken destination (Nordamerika) skulle ni säga har störst sannolikhet att ge platser? En snabbtitt i dagsläget säger MEX och ORD men hade varit kul med lite input.

2) Vilken dag i veckan brukar ge bäst resultat för utresa respektive hemresa? Rent intuitivt känns mitt i veckan som bästa kandidaterna.

Förstår att frågorna är lite "Hur långt är ett snöre?" så är ute efter era erfarenheter och åsikter.

Tack!
 

fcx

Medlem
Jag sitter och planerar en First-resa åt svärföräldrarna med Lufthansa till våren 2022 och har lite funderingar. Jag är fullt medveten om att det är 14 dagar innan (knappt det enligt awardfares) som gäller så tanken är att boka business nu och försöka boka om när det väl gäller. Då de gärna vill börja planera i god tid så vill jag gärna spika stad omgående (själv har man ju valt destination efter vad som funnits i F men vi är ju alla olika :)). Frågorna är således:

1) Vilken destination (Nordamerika) skulle ni säga har störst sannolikhet att ge platser? En snabbtitt i dagsläget säger MEX och ORD men hade varit kul med lite input.

2) Vilken dag i veckan brukar ge bäst resultat för utresa respektive hemresa? Rent intuitivt känns mitt i veckan som bästa kandidaterna.

Förstår att frågorna är lite "Hur långt är ett snöre?" så är ute efter era erfarenheter och åsikter.

Tack!

Jag skulle säga att du redan har svarat på dina två frågor. Washington DC har varit bra tidigare, men osäkert om First kommer tillbaka på den destinationen.
 
  • Gilla
Reactions: P-L

Senator

Moderator
Jag sitter och planerar en First-resa åt svärföräldrarna med Lufthansa till våren 2022 och har lite funderingar. Jag är fullt medveten om att det är 14 dagar innan (knappt det enligt awardfares) som gäller så tanken är att boka business nu och försöka boka om när det väl gäller. Då de gärna vill börja planera i god tid så vill jag gärna spika stad omgående (själv har man ju valt destination efter vad som funnits i F men vi är ju alla olika :)). Frågorna är således:

1) Vilken destination (Nordamerika) skulle ni säga har störst sannolikhet att ge platser? En snabbtitt i dagsläget säger MEX och ORD men hade varit kul med lite input.

2) Vilken dag i veckan brukar ge bäst resultat för utresa respektive hemresa? Rent intuitivt känns mitt i veckan som bästa kandidaterna.

Förstår att frågorna är lite "Hur långt är ett snöre?" så är ute efter era erfarenheter och åsikter.

Tack!

Jag hade börjat titta på W21-22 tabellen som sträcker sig fram till 2022-03-27 sen S22 som börjar då. Kolla om du vill åka före eller efter detta datum. Sen kolla vilka destinationer som Lufthansa (just nu) planerar flyga First. JUST NU finns det inga rutter till min vetskap från MUC under W21-22.

Det är väl i all praktiken JUST NU enbart rutter med B747-8i som gäller. Börja med NÄR är mitt stalltips sen titta på vad som ens är möjligt.
 
  • Gilla
Reactions: P-L
Toppen