Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Matore

Medlem
Har en t o r bokning ARN-GVA-JTR, JTR WAW ARN. Första segmentet ARN-GVA har blivit inställt men vi vill då köpa biljett ARN-GVA själva dagen innan. Kan man ha en bokning som start och slut i olika platser i Europa, och blir det någon poängskillnad?
 
Nu har de ändrat reglerna igen, nu är det 31:a oktober som gäller.


Vad händer med min Amex 2-4-1-värdecheck om jag bokar om en bonusresa med SAS eller Star Alliance som inte ställs in av flygbolaget?

Du kan använda icke utgångna Amex-värdecheckar när du gör en ny bokning.

Om din värdecheck har gått ut sedan du gjorde den ursprungliga bokningen har du rätt att boka om utan avgift. Ombokningen måste göras via SAS Customer Service, före flygningens avgång.

Gäller för SAS bonusresor t.o.m. den 31 oktober 2021.

* Undantag ifrån 01SEP21: Inrikesbokningar samt flygbokningar till och från Skandinavien/Europa samt inom Europa, dessa är inte ombokningsbara med utgångna Amex värdecheckar eller utgångna poäng, endast ombokningsbara om UD avråder för resa just till det specifika landet/destinationen, då kan man boka om till annan destination inom Europa.



Kan jag boka om min SAS bonusresa även om mina poäng har utgått?
Ja, på grund av den nuvarande situationen erbjuder vi dig möjligheten att boka om även om dina poäng har utgått.


Du kan boka om flygningar med ursprungligt avgångsdatum från den 20 augusti 2020, för resa senast den 31 oktober 2021.

* Undantag ifrån 01SEP21: Inrikesbokningar samt flygbokningar till och från Skandinavien/Europa samt inom Europa, dessa är inte ombokningsbara med utgångna poäng.

Ombokning kan göras för flygningar med SAS, Widerøe och Star Alliance-flygbolag.



Vad händer med min Amex 2-4-1-värdecheck om jag vill avboka min bonusresa med SAS eller Star Alliance på grund av att utrikesdepartementet i mitt land avråder från resor till denna destination?

Icke utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig och ha samma giltighet som tidigare. Utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig med en förlängd bokningsperiod på 30 dagar räknat från den dag då flygningen avbokades. Serviceavgiften på 450 SEK kommer också att återbetalas.

Gäller för bonusresor t.o.m. den 31 oktober 2021.



Kan jag boka om fler än en gång med utgångna poäng?

Ja, på grund av den nuvarande situationen erbjuder vi dig möjligheten att boka om din resa fler än en gång även om dina poäng har utgått. Du kan boka om flygningar med ursprungligt avgångsdatum från den 20 augusti 2020, för resa senast den 31 oktober 2021.

* Undantag ifrån 01SEP21: Inrikesbokningar samt flygbokningar till och från Skandinavien/Europa samt inom Europa, dessa är inte ombokningsbara med utgångna poäng.



Kan jag ändra destination i min bokning?

Ja, på grund av situationen med covid-19 kan du ändra destinationen för din bonusresa om du reser före den 31 oktober 2021. Om biljettpriset är högre måste du betala mellanskillnaden i poäng.

* Undantag ifrån 01SEP21: Inrikesbokningar samt flygbokningar till och från Skandinavien/Europa samt inom Europa, dessa är inte ombokningsbara med utgångna poäng.


Frågor och svar: Corona och EuroBonus | SAS

Skulle idag boka om en 2-4-1 resa till LAX med bara SAS flyg, vouchern hade gått ut, men jag räknade med , utifrån dom nya villkoren att det skulle gå bra.
Hittade nya flyg men med Swiss till LAX och sa då att jag ville göra en ombokning och använda samma voucher.
Det gick inte, detta på grund av att det nu skulle bli en Star Alliance bokning och ett högre poäng pris.
Tyvärr hade jag suttit länge i kö och behövde göra annat så när han sa att det här inte var möjligt så bad jag att boka detta som en helt ny resa och låta den andra resan vara.

Så nu blir det ytterligare ett samtal för att försöka fixa detta, enligt villkoren ska man ringa SAS Customer Service så jag ska prova ringa dit istället för 2-4-1 och se om dom kan avboka så jag får nya vouchers med 30 dagars giltighetstid. Har två 2-4-1 bokningar till LAX med SAS som behöver av/ombokas så vore väldigt tråkigt att bli av med två vouchers.
 

Frobbert

Medlem
Har en liknande fråga som ovan: Jag har 4st biljetter i C bokade med 2-4-1 till NYC i september. Ditt med Swiss via Zurich och hem med United via Frankfurt. (En viss del av poängen har löpt ut samt 1 voucher). Iom inreseförbudet till USA så är det nog svårt att genomföra resan. När jag chattade med ngn på SAS så han att jag ej kunde boka om då de ej tog ansvar för länders inreseregler utan enbart kunde avboka och då förlora både poängen och voucher, är detta korrekt?
 
Har en liknande fråga som ovan: Jag har 4st biljetter i C bokade med 2-4-1 till NYC i september. Ditt med Swiss via Zurich och hem med United via Frankfurt. (En viss del av poängen har löpt ut samt 1 voucher). Iom inreseförbudet till USA så är det nog svårt att genomföra resan. När jag chattade med ngn på SAS så han att jag ej kunde boka om då de ej tog ansvar för länders inreseregler utan enbart kunde avboka och då förlora både poängen och voucher, är detta korrekt?

Enligt vad jag kan läsa i villkoren så är det fel information du fått i chatten, det vill säga om du chattat med dom i närtid nu då villkoren nyligen uppdaterades.
Angående voucher: Vad händer med min Amex 2-4-1-värdecheck om jag vill avboka min bonusresa med SAS eller Star Alliance på grund av att utrikesdepartementet i mitt land avråder från resor till denna destination? | SAS
Angående poäng: Kan jag boka om min SAS bonusresa även om mina poäng har utgått? | SAS
 

Frobbert

Medlem
Enligt vad jag kan läsa i villkoren så är det fel information du fått i chatten, det vill säga om du chattat med dom i närtid nu då villkoren nyligen uppdaterades.
Angående voucher: Vad händer med min Amex 2-4-1-värdecheck om jag vill avboka min bonusresa med SAS eller Star Alliance på grund av att utrikesdepartementet i mitt land avråder från resor till denna destination? | SAS
Angående poäng: Kan jag boka om min SAS bonusresa även om mina poäng har utgått? | SAS
Jag chattade med dem för 30min sedan, extremt korta svar samt tog lång tid att svara, kändes som han satt med 20 andra pers och chattade samtidigt.

Update: Pratade med SAS, jag kunde boka om resan 1 gång även fast voucher och poäng hade löpt ut.
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen