Senaste nytt

Vilket av följande lyxhotell i Osaka/Hakone/Tokyo rekommenderar ni?

Jones

Medlem
Jones: Det känns ju oacceptabelt att betala 3500kr/natt och vara missnöjd.
Jo tack det sved lite. Det var dock sa att vara japanska bekanta hade bokat hotellet och bodde i ett likadant rum. De verkade inte tycka det var nagot fel. Jag var radd for att forolampa dem, de ar enormt vanliga och hjalpsamma, om jag borjade klaga pa vart rum. Sa jag knot naven i fickan och skyllde pa att vi sista natten ville bo narmare flygplatsen i Chitose.

Vad var det som var fel? Kanske ingenting egentligen. Jag tankte inte pa att jag borde ha sagt att vi ville ha rokfritt rum nar vara bekanta bokade. Vi fick ett helt nedrokt rum. Fonstret var igenklistrat (kunde varken se ut eller oppna). Varmen funkade inte sa antingen var det jattevarmt (vi pratar riktigt hett) eller fick man stanga av och da fanns ingen ventilation och roklukten blev annu varre. Man anvande overkastet som tacke sa hela sangen luktade ocksa. Jag stod inte ut sa nar jag insag att vi kunde boka ett rum pa Hotel Grand Terrace Chitose for 900 kr (enkelt men 3 sangar, rokfritt, frukost och airport transfer) sa tvekade jag inte.
 
Hejsan forumvänner!
Spinner vidare på denna tråd då jag också behöver lite hjälp/råd. Åker med frugan till Tokyo i maj 2022. 6 nätter med award Swiss business för att fira min 50års dag. Andra gången jag är i Tokyo och bodde senast på capitol Hotel Tokyu som var väldigt bra 2015. Nu finns det inga rum lediga 12-18 maj på hotels.com på detta hotell. Är det för att det är för långt fram i tiden? Så frågan är var skall vi bo nu? Letat efter @Agö utlovade recension av Aman Hotel men inte hittat den inte jätterutinerad Forummedlem

Kravspecifikation:
5 star
Frukost i världsklass
Nära T bana
Gärna japansk ”inspirerade” rum
budget ca 6-7000kr/natt
Bra gym

tacksam för en liten omröstning var vi skall bo har sjävklart tittat på mandarin oriental, park hyatt, etc men kanske någon har ytterligare förslag på hotell som inte finns med på de stora hotels.com eller booking.com så hade det varit fantastiskt

Rösta på nu
 

Samosaguas

Medlem
Hejsan forumvänner!
Spinner vidare på denna tråd då jag också behöver lite hjälp/råd. Åker med frugan till Tokyo i maj 2022. 6 nätter med award Swiss business för att fira min 50års dag. Andra gången jag är i Tokyo och bodde senast på capitol Hotel Tokyu som var väldigt bra 2015. Nu finns det inga rum lediga 12-18 maj på hotels.com på detta hotell. Är det för att det är för långt fram i tiden? Så frågan är var skall vi bo nu? Letat efter @Agö utlovade recension av Aman Hotel men inte hittat den inte jätterutinerad Forummedlem

Kravspecifikation:
5 star
Frukost i världsklass
Nära T bana
Gärna japansk ”inspirerade” rum
budget ca 6-7000kr/natt
Bra gym

tacksam för en liten omröstning var vi skall bo har sjävklart tittat på mandarin oriental, park hyatt, etc men kanske någon har ytterligare förslag på hotell som inte finns med på de stora hotels.com eller booking.com så hade det varit fantastiskt

Rösta på nu
Hej Mattias, min röst faller på Hoshinoya Tokyo som uppfyller alla dina kriterier. Skrev om hotellet i denna reserapport: Medlemsrecension: Till Japan i business med Swiss och tillbaka med Turkish (och LCC till Okinawa!) - BusinessClass.se
 

Abbs

Medlem
Hejsan forumvänner!
Spinner vidare på denna tråd då jag också behöver lite hjälp/råd. Åker med frugan till Tokyo i maj 2022. 6 nätter med award Swiss business för att fira min 50års dag. Andra gången jag är i Tokyo och bodde senast på capitol Hotel Tokyu som var väldigt bra 2015. Nu finns det inga rum lediga 12-18 maj på hotels.com på detta hotell. Är det för att det är för långt fram i tiden? Så frågan är var skall vi bo nu? Letat efter @Agö utlovade recension av Aman Hotel men inte hittat den inte jätterutinerad Forummedlem

Kravspecifikation:
5 star
Frukost i världsklass
Nära T bana
Gärna japansk ”inspirerade” rum
budget ca 6-7000kr/natt
Bra gym

tacksam för en liten omröstning var vi skall bo har sjävklart tittat på mandarin oriental, park hyatt, etc men kanske någon har ytterligare förslag på hotell som inte finns med på de stora hotels.com eller booking.com så hade det varit fantastiskt

Rösta på nu
Länkas i början av denna tråd ;)
En spektakulär helg i Asien, Air France första klass, Four Seasons, Aman m.m - En bildberättelse. | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 

toer00

Medlem
Hejsan forumvänner!
Spinner vidare på denna tråd då jag också behöver lite hjälp/råd. Åker med frugan till Tokyo i maj 2022. 6 nätter med award Swiss business för att fira min 50års dag. Andra gången jag är i Tokyo och bodde senast på capitol Hotel Tokyu som var väldigt bra 2015. Nu finns det inga rum lediga 12-18 maj på hotels.com på detta hotell. Är det för att det är för långt fram i tiden? Så frågan är var skall vi bo nu? Letat efter @Agö utlovade recension av Aman Hotel men inte hittat den inte jätterutinerad Forummedlem

Kravspecifikation:
5 star
Frukost i världsklass
Nära T bana
Gärna japansk ”inspirerade” rum
budget ca 6-7000kr/natt
Bra gym

tacksam för en liten omröstning var vi skall bo har sjävklart tittat på mandarin oriental, park hyatt, etc men kanske någon har ytterligare förslag på hotell som inte finns med på de stora hotels.com eller booking.com så hade det varit fantastiskt

Rösta på nu
Kommer man in i Japan? Covidpass + PCR … ?
 

toer00

Medlem
Aman tickar boxen på de flesta. Frukost vet vi inget om, inte heller gymmet. Men ställets spa är vida känt, 2500 kvm över två våningar. Poolområdet var spekakulärt på alla sätt och vis.

Luxury Tokyo Spa - Wellness & Fitness at Aman Tokyo

Annars kan jag rekommendera - Palace Hotel - Det överlägset bästa hotell jag bott på (och då har jag bott på en del 5-star… ).

Kanske inte så Japansk Inspirerade rum, men deras Double-deluxe med tillgång till lounge och balkong med utsikt över Kejsarens palats, magiskt.

130afe9da39ee7e1558d8de305814582.file


e2ccbf06b7b86992554816c438ff864d.file


17a6d494e88bc5bd0f2e7998f784b120.file


a2ea655615e42991cc8efba905ba8777.file
 
Toppen