Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

taxvalp

Medlem
Trångt. Handbaggage taggas och ingen släpps ut på plattan innan handbagaget lastats av. Inte käckt vid short connection. Många äldre har svårt med på/avstigning då trappan är både brant och ranglig. Aldrig skandinavisk talande personal. Lite spännannde att se hur de lyckades få ombord en rullstols bunden person i SFT.

Jag var ett stort CRJ-900-fan (inte så att jag hade affischer på väggarna men ni fattar nog) tills jag fick erfara konsekvenserna av deras mindre lastkapacitet enligt min klagopost en bit upp. Inte kul om semesterbagaget blir kvar på avreseorten...
 

palmen

Moderator
Trångt. Handbaggage taggas och ingen släpps ut på plattan innan handbagaget lastats av. Inte käckt vid short connection. Många äldre har svårt med på/avstigning då trappan är både brant och ranglig. Aldrig skandinavisk talande personal. Lite spännannde att se hur de lyckades få ombord en rullstols bunden person i SFT.
OK, tycker personligen inte man behöver vänta länge ombord för att få gå av. Sitter ju alltid vid nödutgång så det är jämnt massa folk framför, vänta på att gate ska dockas eller handbagage lastas av brukar gå på ett ut. Har flygit CRJ till Bryssel massa gånger och har flertalet gånger haft skandinavisk personal ombord. Brukar ta med mitt handbagage ombord, får plats i hyllan ovanför om man håller sig inom rätt mått på väskan.
 
Jag ser också att SAS Ireland har flugit ett par inrikesflighter i veckan.
Dels en tur och retur till Visby, dels en tur och retur, som blev en tur, till Luleå.
Återresan från Luleå ställdes in, så något hände uppenbarligen med maskinen (EI-SII). Den kom ner till Stockholm idag på SK-nummer (inte SL som är brukligt med tomflygningar för SAS Ireland)
Jag skulle ha åkt med det flyget som blev inställt. De sa att en fågel kommit in i motorn på vägen upp.
 

KalleSus

Medlem
Jag skulle ha åkt med det flyget som blev inställt. De sa att en fågel kommit in i motorn på vägen upp.
Tack för förklaring.
Turligt nog inte lika stora skador på EI-SII som det som drabbade SE-ROZ vid landning i Alta i nordnorge vid midsommar och som finns beskrivet i tråden SAS återupptar flera destinationer.
Där blev det motorbyte på plats och maskinen ur trafik i 3 veckor.
 

Fredde18

Medlem
Fick hjälp, av en trött herre på 727727-numret, med att avboka en av SAS ändrad resa och vi valde att få refund på den. Allt väl så långt. Frågade om han kunde kolla på en bokad award-resa vi ville ändra på. Det kunde han men oviljan lyste igenom. Det som fick mig att inse att jag borde ringa riktiga "Tallin" istället var när han ville ha min frus säkerhetskod, vilket var helt rätt då vi båda tjippat in var sin voucher, och jag sa "kan du vänta 1 minut bara, har den inte i huvudet och jag ska bara starta upp datorn". Svaret blev " Nej det kan jag inte men jag kan skicka henne en ny, det tar en kvart och sen kan du ringa upp igen". Jag tackade för hjälpen och lade på. Sen ringde jag vanliga "Tallin" i stället för det ärendet.

Först efteråt insåg jag att jag borde påtalat det orimliga i att jag väntar 45 minuter på honom men han kan inte vänta 1 minut på mig... Ingen stor sak men tråkigt att stöta på dessa. Jag upplever verkligen att SAS sticker ut när det gäller ojämnheten i kvalitét på medarbetare på kundtjänst. Det blev låga betyg på det samtalet.
 
MIna första flyg sedan mars 2020, HAM-CPH-ARN fredag kväll. Incheckning och bag drop i Hamburg sköttes av en ensam agent, jag var nånstans i mitten av kön och väntade en timme tio minuter, undrar hur länge de sista stod kvar? Ok för att en ATR 72 inte rymmer så rysligt många. Men med all dokumentkontroll så tar en passagerare 0-10 minuter att bedöma.

Är en timme normal väntetid numera på mindre utestationer, plus en enda öppen disk för alla, oavsett klass/status?

Sedan parkerade vi längst ut på A-piren på Kastrup. De som hade kortare anslutningstider än undertecknad till B-gaterna var inte glada.

Slut på gnäll. Det var fint att få flyga igen.
 
Toppen