Senaste nytt

SAS Mastercard Premium - diamantkunder

M.K

Medlem
Då var det min tur att rapportera då jag till sist också frågade med inspiration av tråden, tack BC vänner.

Jag fick 10’ förra året och nya 10’ i år som EBD. Jag har väl en ganska hög spend på mitt Premium. Ca 275’ i dagsläget hittills i år ser jag. Jag använder det numera mer än mitt Amex, ( p g a sämre intjäning på SAS biljetter samt valutapåslag utan poängkomp) med knappt 190’ i spend i år om det har betydelse?

Tack igen till SEB för en rimlig kompensation, detta trots att det var SAS som höjde själva årsavgiften för oss Diamonds. Ändå rimligt med lite kompensation med alla avbokade Flypremium resor pga denna tröttsamma vad det verkar eviga pandemi.
 

McFace

Medlem
Jag fick kalla handen förra året trots en, vad jag kan gisstimera från vad folk rapporterar här, åtminstone medelmåttig spend på MC. Då frågade jag snällt om eventuell kompensation. "Du kan alltid byta ner till det billigare kortet men kompensation kommer inte på fråga" var svaret då.

Den här gången skrev jag mera direkt, "ge hit poängen" vilket gav utdelning i 10'. Lägre spend i år än förra, ska påpekas.

Lotto.
 

taxvalp

Medlem
En till datapunkt:

Min fru och jag är båda EBD sedan lika länge och har båda haft kortet sedan lanseringen. Vi skickade exakt samma meddelande med någon veckas intervall. Jag erbjöds 10000 poäng, min fru 5000. Hon har cirka 30 procent högre omsättning senaste året än vad jag har. Det vore intressant att få en inblick i deras ”algoritmer”…
 

RickardG

Medlem
En till datapunkt:

Min fru och jag är båda EBD sedan lika länge och har båda haft kortet sedan lanseringen. Vi skickade exakt samma meddelande med någon veckas intervall. Jag erbjöds 10000 poäng, min fru 5000. Hon har cirka 30 procent högre omsättning senaste året än vad jag har. Det vore intressant att få en inblick i deras ”algoritmer”…
Ingen som råkat glömma betala en faktura och drabbats av ockerräntan? Det är på riktigt en bra kund :D
 

FilipJ

Medlem
En till datapunkt:

Min fru och jag är båda EBD sedan lika länge och har båda haft kortet sedan lanseringen. Vi skickade exakt samma meddelande med någon veckas intervall. Jag erbjöds 10000 poäng, min fru 5000. Hon har cirka 30 procent högre omsättning senaste året än vad jag har. Det vore intressant att få en inblick i deras ”algoritmer”…
Intressant, men inte oväntat, att det är mer lotto än vad vissa verkar vilja tro.
 
Toppen