Senaste nytt

SAS Mastercard Premium - diamantkunder

Kaik

Medlem
Sant lotteri detta som sagt var. 0 poäng förra året och 5000 poäng i år då de påstod att jag fick 5000 poäng förra året. Kontrade med att det inte vart sant och att de bör kolla upp vad de skriver. De angav som sagt var att det var hur länge man haft kortet, spendering etc. som avgjorde varför jag ej fick 10.000.

Efter vad jag kan utläsa här i tråden så har jag haft kortet både längre tid och högre spend på det än ganska många andra medlemmar här som fått 10k poäng både i år och förra året.

Ja, ja, inget att gråta över utan bara gå vidare.

Är EBD och har haft kortet sedan starten.
Har du point earner? Jag tror det gör en skillnad också
 

MLG55

Medlem
Fick precis meddelande om 10 000 poäng om jag behåller mina kort.
Är EBS med MC Premium och 4 st pointearnerkort kopplade.
Vet inte riktigt min spend:confused:, men såg att jag har hittills i år har fått in 68000 poäng på MC.
 

stopover

Medlem
5000 förra året, 5000 i år. EBG.

De verkar ha någon standardmall som skickas ut till samtliga kunder som hör av sig.
 

Jim_

Medlem
Fick 5000 i år och är EBS.
Fick följande svar när jag frågade om inte 10 000 i kompensation kan vara aktuellt:

När det gäller eventuella kompensationer så är det olika faktorer som gör att varje individuellt ärende bedöms separat. Vi kan därför inte kommentera vad andra kunder har blivit kompenserade med.

Till exempel beror det på hur länge du haft ditt kort och hur mycket omsättning man har på kortet. Det finns självklart andra faktorer som också spelar roll men dessa är de som väger störst i vår bedömning.
 

Canadien

Medlem
De kanske tittar på MC spend versus Flypremiumpoäng. En kund som får 20% av sina årliga points från MC och resten från Amex är ju en mindre värd kund, eller mer värd beroende på hur man ser det...
Själv drar jag in ca 25% från MC och 75% från Amex ett Covid-år som detta. 0% från flyg :)
 
Toppen