Senaste nytt

Dagens bild

malmokalle

Medlem
="Christiansson, post: 941337, member: 3812"]Fast det är ju inte därför de vill att du stoppar alla vätskor i en påse i stället för att sprida ut dem i handbagaget...;)
Oj, jag trodde absolut det var för att deaktivera eventuella farligheter!:rolleyes:
 

Buffy

Medlem
Skål från SK2847!
Det är ju trots allt lördag!
C1735736-3C29-46C4-8498-B46C53A06745.jpeg
 

GOTBound

Medlem
958AB210-1C1E-4526-9283-6253E53517E8.jpeg

Tidigt hummerpremiär [färska kanadensiska, för att undanröja alla misstankar om tjuvfiske].
Dessa klyvdes och fylldes med kryddsmör för att hamna på grillen…

Jag är glad att vara omgiven av fyra fiskhandlare inom promenadavstånd: en ok, två bra och en mycket bra. Dessa kommer från den av dem som är mycket bra.
 

011430121

Medlem
Visa bifogad bild 120184
Tidigt hummerpremiär [färska kanadensiska, för att undanröja alla misstankar om tjuvfiske].
Dessa klyvdes och fylldes med kryddsmör för att hamna på grillen…

Jag är glad att vara omgiven av fyra fiskhandlare inom promenadavstånd: en ok, två bra och en mycket bra. Dessa kommer från den av dem som är mycket bra.
Väntar med spänning på vad det blir för hus och årgång på drycken!
 

Senator

Moderator
En vacker sista kväll i Sorrento. Efter middagen sitter vi nu på taket på Grand Hotel La Favorita. Tyvärr ställde molnen till det för solnedgången.

A93B8F51-2D8A-4CD9-A2F5-4FC086646B19.jpeg


Samma kille har serverat oss i sex år, dock ej förra september var han hemma med Covid men nu är han hovmästare. Junior är snäll och låter oss njuta.
 

John Rambo

Medlem
A3A56B91-23BC-4739-A546-406CB2DFF57A.jpeg

Dhermi Beach Albanien - roadtrippar runt längst med kusten.
Fint land, förmodligen bästa körningen jag någonsin gjort, därtill förstås oerhört billigt att äta och dricka.
Dock ont om kvalitativa boenden och servicen är genomgående katastrofalt dålig …men klart man kan inte förvänta sig så mkt av folk som arbetar med stenhård piska av en ofta närvarande chef och tjänar ynka 200-250euro/mån.
Trots att jag utbildar i interkulturell kommunikation så har jag oerhörda svårigheter att hantera det sociala här, och drar ofta (förmodat felaktiga) slutsater om alla märkliga beteenden i min omgivning.
 
Toppen