Senaste nytt

SAS Travel Ready Center

Jilar

Ny medlem
Reser imorgon till Spanien. Laddade upp min dokument och fick sms-svar från SAS efter 5 min att dokumenten är godkända och jag kan checka in online. Är det någon som tittar/granskar dokumenten? ;)
 

Wipe75

Medlem
Som tidigare skrivits så verkar ju detta inte gälla från Sverige till Spanien, men ändå så fick jag ett SMS (flyger på Måndag) om att ladda upp dokumentation. Är det bara hälsodeklarationen som detta gäller? För om man inte bor i Stockholm så krävs ju inget annat.
 

Berglund

Medlem
Som tidigare skrivits så verkar ju detta inte gälla från Sverige till Spanien, men ändå så fick jag ett SMS (flyger på Måndag) om att ladda upp dokumentation. Är det bara hälsodeklarationen som detta gäller? För om man inte bor i Stockholm så krävs ju inget annat.
SAS skickar ut påminnelsen till alla och så är det upp till dig som resenär att hålla ordning på vad som krävs för just dig. De skickar ut samma påminnelse om att ladda upp i Travel Ready Center även för rena inrikesresor inom Sverige, där man absolut inte behöver ladda upp något alls. De har helt enkelt ingen möjlighet att skicka ut sorterat på vilket land du ska åka till utan kör alla, rakt över hela linjen.
 

Wipe75

Medlem
SAS skickar ut påminnelsen till alla och så är det upp till dig som resenär att hålla ordning på vad som krävs för just dig. De skickar ut samma påminnelse om att ladda upp i Travel Ready Center även för rena inrikesresor inom Sverige, där man absolut inte behöver ladda upp något alls. De har helt enkelt ingen möjlighet att skicka ut sorterat på vilket land du ska åka till utan kör alla, rakt över hela linjen.
Anade något sådant, Tack
 

Jilar

Ny medlem
Som tidigare skrivits så verkar ju detta inte gälla från Sverige till Spanien, men ändå så fick jag ett SMS (flyger på Måndag) om att ladda upp dokumentation. Är det bara hälsodeklarationen som detta gäller? För om man inte bor i Stockholm så krävs ju inget annat.

Exakt. Bor du utanför rödlistade Stockholm behöver du inte ladda upp något - bara intyg att du genomfört hälsodeklarationen. Trevlig resa!
 

Wipe75

Medlem
Exakt. Bor du utanför rödlistade Stockholm behöver du inte ladda upp något - bara intyg att du genomfört hälsodeklarationen. Trevlig resa!

blev stoppad i kön, fick springa och ta antigentest för hela familjen Dom hävdade avfärd från Stockholm räcker för att behöva test. Surt men vi hann
 

Tomas E

Medlem
Någon annan som har problem med Travel Ready Center idag? Submit-knappen förblir grå och går inte att trycka på, trots att jag fyllt i allt och laddat upp mitt vaccinationsintyg. Beter sig likadant på laptop och mobil.
Edit: funderar på om det kan vara ett problem att jag har en resebyråbokning, för online dyker det alltid upp en massa röda och grå varningsrutor om allt jag inte själv kan göra med min resa?
 
Last edited:
Toppen