Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

Fidde

Medlem
Popup med ApplePay i senaste versionen av appen. Osäker på om det är nytt eller inte.

dd99df36bfb6d9996cb6e7d4f1c81a49.jpg

96291fa7c84bf25a5aaff6991ebe50ed.jpg
Kom mail om det 7 juli så lär väl ha lanserats då :)
 

ELOS

Medlem
Ny promotion från Miles and More idag för att stimulera köp av LH miles - upp till fyra gånger award poäng då man handlar på sitt M/M kreditkort (tidigare gav enbart flyg denna möjlighet). Enhancements innebär inte automatiskt bara dåliga nyheter nu för tiden:)

upload_2021-7-26_18-44-45.png
 
Last edited:

Ping

Medlem
Ny promotion från Miles and More idag för att stimulera köp av LH miles - upp till fyra gånger award poäng då man handlar på sitt M/M kreditkort (tidigare gav enbart flyg denna möjlighet). Enhancements innebär inte automatiskt bara dåliga nyheter nu för tiden:)

Visa bifogad bild 120058


Öhhhm bara så du vet det är en tjänst som kostar pengar som du måste prenumerera på för att få den ökade intjäningen av "award points" Det är alltså ingen kampanj från dit kreditkortsbolag.Det kostar typ från ca 1000-1700kr/månad.

upload_2021-7-27_19-58-43.png
 

Robert flysas

Moderator
Så nu till frågan om det är värt att ta t.ex. Pro...Vad tycker ni andra ? Flyger med LH mest när det är med olika Star Alliance bolag, men har deras kreditkort för insamling Av Miles som då inte går ut.
 
Så nu till frågan om det är värt att ta t.ex. Pro...Vad tycker ni andra ? Flyger med LH mest när det är med olika Star Alliance bolag, men har deras kreditkort för insamling Av Miles som då inte går ut.

Scenario: Maximera miles genom att endast använda kreditkortet
1700 sek per månad för maximalt 120k miles, right? Om man isåfall spenderar 75k sek per månad så är man klar efter 2 månader. Kan man sedan säga upp prenumerationen?

I det scenariot så blir kostnad 3400 sek för 120k miles, om jag inte missuppfattat något.

Edit: verket vara 12mån abonnemang och Max 120k miles per år. Då blir kostnaden istället drygt 20k sek. Varför skulle något vara intresserad av detta? Det måste vara något jag missar känner jag.
 

Robert flysas

Moderator
Scenario: Maximera miles genom att endast använda kreditkortet
1700 sek per månad för maximalt 120k miles, right? Om man isåfall spenderar 75k sek per månad så är man klar efter 2 månader. Kan man sedan säga upp prenumerationen?

I det scenariot så blir kostnad 3400 sek för 120k miles, om jag inte missuppfattat något.

Edit: verket vara 12mån abonnemang och Max 120k miles per år. Då blir kostnaden istället drygt 20k sek. Varför skulle något vara intresserad av detta? Det måste vara något jag missar känner jag.

Samma här. Frågan är vad är det vi missar. Som du skriver är det inget speciellt alls med att betala så mycket för så lite Miles. Vi får försöka undersöka det igen;)
 

ELOS

Medlem
En anledning kan vara att till skillnad från många andra program kan inte Lufthansa miles köpas om man saknar. 120 K poäng för 19 000 kr är en ganska bra deal om man är Senator eftersom medresenär åker för halva poängsumman. Det blir alltså en första klass till med passagerare för knappt 20 lappar.
 

Hotelier

Medlem
Jag ringde idag för att höja min kredit för ett större köp och kvinnan på kundtjänst sa då att kortet ska upphöra snart. "Har du inte fått information om det?"

Jag har enbart fått information om att fakturabetalningar med kortet genom Resurs inte längre är tillåtet, men ingenting om att kortet i sig inte ska finnas kvar. Hon nämnde att det kanske kommer att gå att få "genom någon annan", men det lät mest något som hon sa i förbifarten.

Väldigt tråkigt om detta är fallet. Som extrakorta bredvid Amex Plat var det perfekt.
 
Toppen