Senaste nytt

SJ Prio Svart behåller sin nivå

Sista gratis kaffet ombord innan jag halkar ner från Grå till Vit nu i mars. Har varit Grå eller Svart sen jag blev medlem i SJ Prio 2007, men det senaste året har jag knappt åkt tåg och bara dragit in 1600 poäng. Tack SJ för er generositet i pandemitider mot oss med Grå...

06d40275ee653bf248fbb5871e9ac3de.jpg
 

Jönsson

Medlem
Sista gratis kaffet ombord innan jag halkar ner från Grå till Vit nu i mars. Har varit Grå eller Svart sen jag blev medlem i SJ Prio 2007, men det senaste året har jag knappt åkt tåg och bara dragit in 1600 poäng. Tack SJ för er generositet i pandemitider mot oss med Grå...

06d40275ee653bf248fbb5871e9ac3de.jpg
Förlänger de inte grå nivå också? Tar iofs inte så lång tid att uppnå igen om man verkligen reser.
 

intuition

Medlem
OK, nu har jag då för första gången förmånen att behålla min svarta nivå utan att tjäna in den. (Vid förra förlängningen hade jag tjänat in svart). Ingen jätteförmån, jag hade tjänat ihop omkring 21000 nivåpoäng men visst, trevligt att få förlängt.

Genomförandet var att de helt enkelt lät ett helt nytt medlemsår klicka igång utan att förändra nivån. Alla befintliga nivåpoäng nollställdes.
 

henrik l

Medlem
Fick detta lite märkliga mail från SJ-Prio idag. Till saken hör jag återkvalificerade mig till svart nivå för nästa medlemsår, har brytpunkt i slutet maj.

"Även det här året är speciellt, och vi förstår att du kanske inte reser lika mycket som tidigare. Det är såklart okej, och ska inte påverka din medlemsnivå. Därför förlänger vi nu ditt medlemskap i SJ Prio på Svart nivå ytterligare – ända fram till 31 december 2021! Så att du kan resa när det känns bra, och fortsätta njuta av dina förmåner hos oss.

Vi håller på att se över medlemsnivåerna inför 2022 och kommer återkomma under hösten med hur många SJ Prio-poäng som behövs för att stanna kvar på Svart medlemsnivå."

Texten är lite märklig då den informerar om att jag får behålla svart nivå åtminstone sju månader, fast jag har kvalat in för 12 månadero_O
 

intuition

Medlem
...

Texten är lite märklig då den informerar om att jag får behålla svart nivå åtminstone sju månader, fast jag har kvalat in för 12 månadero_O
Jag har också förnyat till en bit in på 2022 och fick mailet.
Texten är märklig, men likadan som den var förra året.
Jag tolkar det som att förlängningen bara gäller de som har ett medlemsår som slutar senast 31/12. För de som ligger i det intervallet förlängs det med ett år, för alla andra ingen förlängning alls.
(dvs vad de har informerat dig och mig och säkert tusentals andra om är att de förlänger för ett antal andra kunder, men inte för oss)
 

gdaily

Medlem
Så jag fick förlängt i en månad. Det känns som att det kvittar - ev betyder det en kopp gratis kaffe om jag åker till pappa över julen.
 

Jönsson

Medlem
Idag går jag in på nytt medlemsår. I mitt SJ Prio står följande:

Medlemsår: 2021-07-26—2022-07-25

Nivåpoäng: 25 000

Undrar om det kommer att stå 0 nivåpöng efter dagens slut, nu när statusen är artificiellt bibehållen ytterligare en månad. Hade annars ramlat ner till grå.
 
Toppen