Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

P-L

Medlem
Jo, jag vet. Det är jobbigt när folk fyller tråden med rena önskningar och frifantasier. Tillför ingenting, klart att alla önskar sig allt till kostnaden inget, självklarheter som jag helt klart håller med dig om att man gott kan låta bli att posta.

Det har med gracepreiod att göra. Du lär se din förlängning i slutet av eller precis efter din graceperiod. @palmen förklarar det bland annat här:
SAS förlänger status ett år pga Covid-19 | Sida 54 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Fast problemet är att min grace passerats. Var Diamond t o m juni 2021. Fick alltså förlängd Diamond för kvalåret 2019-2020 där jag bara lyckades nå guld själv. Har inte fått något alls för kvalåret 2020-2021 som du kan se på bilden ovan. Har alltså tappat Diamond samt förlorat min LTG-streak. Kötid hos SAS som Guld är inte kul :(
 
Om jag förstått rätt så är det endast om man fått medlemsskapet i gåva som det inte räknas som egna meriter. Jag har som många andra fått förlängning men är 6000 poäng ifrån så då borde jag omfattas. Korrekt antagande väl?
 

P-L

Medlem
Du får gärna länka inlägget, måste vara blind för jag ser bara önskningar om förlängningar, ltg-diskussion samt en obesvarad diskussion om förlängningar gäller personer som redan fått förlängt :)


Edit: Det här ser ju galet ut.

Visa bifogad bild 119807

Får ringa SAS!

Nu så! SAS har fixat Diamond-statusen och jag har fått flighter för 2020. Halvvägs till LTG!

IMG_20210722_082927.jpg
 

FF#1

Medlem
6e Juli kom förra 2-månadersförlängningen så 6e Sept får vi nog vänta till åtminstone. Är hyffsat trygg med att de förlänger åtminstone året ut.

Låter rimligt... får hopppas på det. Har Helår och i skrivande stund 0 resor. Annars blir det Milage run i november...
 
Toppen